خبرهای داغ:
آیت‌الله علما:

طلبه‌ها باید به‌دنبال علم و تهذیب نفس باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: طلبه‌ها باید همواره به دنبال علم و تهذیب نفس در کنار یکدیگر باشند.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: شرط اول برای طلبگی اخلاص و نیت برای رضای خداوند است و با این هدف که طلبه از همان ابتدای جوانی با تهذیب نفس خود را وقف راه خدا و دین خدا کند.

وی افزود: ذات طلبگی توام با سختی ها و کمبودها است که همین سختی ها و کمبودهاست که می‌تواند انسانهای بزرگ را تربیت کند و قطعا کسی که با چنین نیاتی خود را در راه خداوند وقف کند خداوند نیز پاداش آن را خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: گذشتگان ما تلاش ها و ایثار های فراوانی را در این راه صرف کرده اند و امروز نیز وظیفه همه طلبه ها و روحانیون است که از این میراث ارزشمند یعنی حوزه های علمیه درست و صحیح نگهداری کنند.

وی افزود: حضور روحانیون عالم و عامل در هر جامعه ای بسیار مهم و غنیمت است و اثرات بسیاری در جامعه می گذارند لذا حوزه ها باید بدنبال تربیت انسان های بزرگ و تاثیر گذار در جامعه باشند.

گفتنی است، در این نشست از زحمات حجت‌الاسلام مختار سلیمانی قدردانی و حجت‌الاسلام مقداد یعقوبی مدیریت حوزه علمیه شهرستان سرپل‌ذهاب را برعهده گرفت.

ارسال نظرات