خبرهای داغ:
در ایام هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم شعر و تئاتر دفاع مقدس /نواختن زنگ مقاومت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری مراسم شعر و تئاتر دفاع مقدس و نواختن زنگ مقاومت در مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۲۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار مرادعلی محمدی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس آئینه تمام نمای اهداف و دستاوردهای حرکت عظیم مردمی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی زمینه بروز و ظهور حرکتی ماندگار، جامعه کارآمد در برقراری حکومت مردم سالار دینی با حفظ استقلال در عرصه های بین المللی و مقابله با استکبار جهانی شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و به تبع آن دوران دفاع مقدس با اصولی بنیادی و ریشه ای دور از هرگونه شعار زدگی و با تکیه بر قانون الهی که توجه به وحدت و پیروزی از ولایت پیامبر گونه امام راحل بود، پایه گذار و زمینه ساز استقلال، عزت، توانمندی و خوداتکایی را در باورمان نهادینه کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه یادآور شد: اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و پایداری در ۸ سال دوران پرافتخار دفاع مقدس و به یمن هدایت های مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای امروز به عنوان الگویی موثر در خودباوری و استقامت مردم آزادیخواه منطقه و جهان قرار گرفته است.

وی به ۲ هدف و راهبرد اساسی در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از آن راهبردها تبیین نقش ولی فقیه در احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و بهره گیری از دستاوردهای آن به خصوص دوران دفاع مقدس و حصول پیروزی های عظیم همراه با وحدت بین نیروهای مسلح و بسیج مردمی، همبستگی اقوام، ادیان و مذاهب به عنوان حیات معنوی کشور است.

سردار محمدی ادامه داد: تبیین نقش بصیرت و مقاومت با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در ثبات روز افزون جمهوری اسلامی ایران و توجه به درس ها و عبرت های جنگ تحمیلی در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل از دیگر اهداف و رهبردها است.

وی در ادامه به سیاستهای اجرایی ۱۴ گانه برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رویکرد برنامه ها بر شعار محوری" ما توانستیم" و توجه ویژه به ۴ دهه فرهنگ مقاومت و ایستادگی به عنوان انگیزه ای پایدار در پیشبرد و تقویت ساختار و ماهیت علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام شهادت امام حسین(ع) برنامه ها با موضوع نقش و جایگاه دفاع مقدس و ۴ دهه مقاومت در رشد و بالندگی انقلاب اسلامی با بهره گیری از اهداف عاشورای حسینی(ع) با بیان حماسه ها و رشادت های مردان و زنان این مرز و بوم و تاثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست هم اندیشی، تحقیقی و پژوهشی، توجه به نقش محوری اصناف، اقوام در پیشبرد اهداف ۸ سال دفاع مقدس، نگاه ویژه به وحدت و همبستگی ملی و ولایت مداری، بازخوانی عملیات بزرگ ثامن الائمه(ع)، توجه به سالروز شهادت شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و توجه به ۴ دهه تلاش و دستاوردهای انقلاب اسلامی از سیاست های اجرایی برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار محمدی در ادامه به عناوین هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه ها با رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور آغاز می شود و برنامه هایی از جمله غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، شعر و تئاتردفاع مقدس، اقدیر از سربازان در روز سرباز، نواختن زنگ مقاومت در مدارس بخشی از برنامه های مشترک است که در طول هفته دفاع مقدس توسط دستگاههای مختلف اجرا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار