خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت : با عقد تفاهم نامه با مجموعه مدیریت فناوری بومرنگ هم‌آرا در گلستان ، کار انتقال فناوری در استان سرعت می گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۷۷۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
 
 حضور بومرنگ در گلستان خلا انتقال فناوریهای بومی را پر می کند

به گزارش سرویس خبری علم و فناوری بسیج استان گلستان ؛ دکتر موسی حسام رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان صبح امروز یکشنبه 11 شهریور ماه در حاشیه نشست علمی با نخبگان گلستانی اظهار کرد : خلاء ارتباط بین فناوران و صنعتگران باید رفع و به فناوری‌های تقاضامحور با توجه به حضور متخصصین و اقشار علمی توانمند در استان و ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک در جهت تقویت و ارتباط بین بخش صنعت و دانش و پژوهش توجه شود.

دکتر حسام با اشاره به هم‌افزایی بخش‌های مختلف دانش‌ و فناوری تاکید کرد: توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و تقویت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از مهمترین رویکردهای پارک علم و فناوری گلستان در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد : از دیگر برنامه‌هایی که پارک علم و فناوری گلستان شتاب حوزه انتقال تکنولوژی در گلستان و توجه بیش از پیش به فناوری‌های تقاضامحور می باشد .

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد : یکی از گام‌های بسیار مهم و عملیاتی  پارک جهت تحقق اهداف ذکر شده استقرار مجموعه مدیریت فناوری بومرنگ هم‌آرا در گلستان است .

 وی یادآور شد : با حضور این مجموعه در استان و عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری، خلاء ناشی از کمبود وجود تیم‌های متخصص در حوزه انتقال فناوری و ارزش‌گذاری آن در گلستان رفع می شود.

 حسام همچنین گفت : از این پس با بهره‌گیری از خدمات این مجموعه قدرتمند، ارتقاء اتصال نیازهای فناورانه به مخاطبین در راستای جذب سرمایه‌گذار و یا فروش محصول فناورانه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان ساخت : با توجه به همکاری مشترک پارک و مجموعه بومرنگ امیدواریم تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در استان بیش از پیش شدت یابد و خلائي را که در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان وجود داشت با این اقدام اجرایی رفع گردد و ارتباط صنعتگران با فناوران افزایش یابد.

وی اشاره کرد :  بومرنگ، مجموعه موفق انتقال فناوری کشور است که، کارگزاری انتقال فناوری بین ایران و کره‌جنوبی و ایران و ایتالیا، کارگزاری فرابورس، همکاری با بیش از 50 برند بزرگ کشور و شبکه‌ای با حضور بیش از 100هزار نفر از فناوران، صنایع‌ و سرمایه‌گذاران و انعقاد حدود50 قرارداد انتقال فناوری و ارزیابی حدود هفتصد شرکت فناور را در رزومه خود دارد

مهم‌ترين اهداف تفاهم نامه منعقده، به شرح ذيل مي‌باشد:

1. همکاری در اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازی فناوری در راستای حل نیازهای فناورانه، اخبار و رویدادهای ترویجی و تجاری حوزه فناوری در رسانه‌ها و شبکه‌های طرف خویش به نفع طرف مقابل

2. همکاری پارک در معرفی شرکت به شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و متخصصین مستقر یا مرتبط با هدف ارتقاء وصل نیازهای فناورانه مخاطب

3. همکاری شرکت در راستای معرفی طرح‌ها و موضوعات منتخب طرفین به جامعه هدف در راستای جذب سرمایه‌گذار و یا فروش محصول فناورانه

4. تدارک و برگزاری جلسات هم‌اندیشی یا دوره‌های آموزشی با هدف ارتقاء دانش و تخصص تجاری‌سازی و انتقال فناوری و ارزش‌گذاری فناوری و زنجیره خدمات قابل استفاده، با هدف نیل به هدف عالی و اصلی دانش‌بنیان.

5. انجام تعاملات همکاری مشترک با هدف رونق فضای کسب‌وكار دانش‌بنیان

6. ارائه مشاوره‌های لازمه به طرفین یا معرفی شدگان از سوی هر طرف توسط طرف دیگر

ارسال نظرات