خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد

فردا، نمایش اقتدار گردان های بسیج در بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در نمایش اقتدار گردان‌های بسیج، گردان‌های بیت المقدس از ساعت 4 بعد از ظهر روز 14 شهریور ماه از 4 نقطه شهر بیرجند رژه موتوری خود را به سمت بوستان شهدای گمنام پاسداران آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۷۲۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند صبح امروز در نشست خبری پیرامون رزمایش محمد رسول الله (ص) 2  اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام از مدت‌ها قبل تلاش های گسترده‌ای را علیه نظام آغاز کردند تا موفقیت‌های نظام را زیر سؤال ببرند.

 وی اضافه کرد: دشمن از بحران‌های داخلی سوء استفاده می‌کند و می‌خواهد نظام را ناکارآمد نشان دهد. در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، بسیج وظیفه دارد از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: یکی از برنامه‌های بسیج در راستای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 است که همزمان با سراسر کشور از 10 شهریور ماه آغاز شده است.

 صادق احمدی با اشاره به اینکه مرحله اول این رزمایش 14 و 15 شهریور ماه با حضور گردان‌های بیت المقدس اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این رزمایش با اهداف تقویت اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب، مایوس نمودن دشمنان و تغییر رویکرد آن‌ها و تقویت روحیه نیروهای انقلابی و مردم در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در یک بخش از رزمایش، نمایش اقتدار گردان‌های بسیج در سطح شهر بیرجند برگزار می‌شود، افزود: در این تجمع 4 گردان بیت المقدس از برادران و 2 گردان کوثر از خواهران حضور خواهند داشت.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در نمایش اقتدار گردان‌های بسیج، گردان‌های بیت المقدس از ساعت 4 بعد از ظهر روز 14 شهریور ماه از 4 نقطه شهر بیرجند مسجد ائمه بقیع، میدان طالقانی، میدان ابوذر و شمال شهر بیرجند رژه موتوری خود را به سمت بوستان شهدای گمنام پاسداران آغاز خواهند کرد.

 صادق احمدی با بیان اینکه اجتماع کلی خواهران و برادران در بوستان شهدای گمنام همراه با برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در پایان برنامه ‌های روز 14 شهریور ماه 3 گردان از گردان‌های بیت المقدس برادران به اردوگاه پیامبر اعظم عزیمت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه گردان‌های بیت المقدس شب را در اردوگاه پیامبر اعظم مستقر می‌شوند، افزود: بسیجیان در این اردوگاه به رزم و تاکتیک‌های شبانه می پردازند و روز بعد سایر عملیات‌ تاکتیکی با عنوان عملیات روانی، خود امدادی و مقابله با اغتشاشات شرکت می‌کنند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به اینکه مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله (ص) 2 حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهر بیرجند است، گفت: اعزام گروه‌های جهادی از 10 شهریور ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 صادق احمدی با اشاره به اینکه 20 گروه جهادی در 10 روستای حاشیه شهر بیرجند حضور پیدا خواهند کرد، یادآور شد: تاکنون 198 جهادگر که 130 نفر برادر و 68 نفر خواهر بوده‌اند به روستاهای حاجی‌آباد، امیرآباد و مزداب اعزام شده و در این مناطق به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، توزیع اقلام مدرسه، توزیع سبد کالا و برگزاری کلاس‌های آموزشی پرداخته‌اند.

وی به مرحله سوم رزمایش محمد رسول الله (ص) 2 اشاره کرد و گفت: در این مرحله از رزمایش، نمایش اقتدار عاشورایی با حضور 20 هزار نفر از بسیجیان در هفته مقدس در مرکز خراسان جنوبی و به طور همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در خصوص برپایی نمایشگاه از حرا تا حرم گفت: کار عمرانی نمایشگاه از حرا تا حرام به اتمام رسیده و در حال حاضر مراحل زیباسازی و رنگ‌آمیزی خود را پشت سر می‌گذارد.

 صادق احمدی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه از حرا تا حرم بیشتر کارمردمی و گروه های جهادی بوده است، خاطر نشان کرد: در بخش عمرانی یک هزار و 500 نفر روز از بسیجیان، 2 هزار و 500 نفر روز از همکاران سپاه و یک هزار نفر روز از سربازان در زمینه بنایی و کارگری همکاری داشته‌اند.

 وی با بیان اینکه نزدیک به 50 میلیون تومان مساعدت خیرین از مصالح ساختمانی به برپایی نمایشگاه از حرا تا حرم است، افزود: نزدیک به 50 میلیون تومان مساعدت ادارات از ماشین‌آلات و بیش از 40 میلیون تومان نیز از کمک‌های نقدی مردم و توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج جمع آوری شده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: 70 درصد از مراحل برپایی نمایشگاه از حرا تا حرم انجام شده و 30 درصد آن باقی مانده است.

 صادق احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند 665 شهید داریم، یادآور شد: از جمله برنامه‌های پیرامون برگزاری کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی، سرکشی از خانواده‌های شهدا است و تاکنون از 100 خانواده شهید سرکشی به عمل آمده است.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها