کارشناس مسایل راهبردی اظهار داشت: قدرت و توانی که امروز در نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهاجمات هوایی به وجود آمده، ما را در زمره کشورهای قدرتمند و برتر قرار داده که می توانیم با تهاجمات هوایی به نسبه مقابله خوبی را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۹۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار ناصر دهقان در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در آغاز با اشاره به اهمیت نیروی هوایی برای هر کشور گفت: امروزه به دلیل پیشرفتی که در حوزه هوا و فضا صورت گرفته، هم هواپیماهای دور پرواز با قابلیت های مختلف و هم پرواز موشک های قاره پیما و هم پدیده نو ظهوری که ما به عنوان پهپاد (پرنده های هدایت پذیر از دور) می شناسیم، موضوع هوایی و پدافند هوایی هم برای مقابله با چنین تهاجمات احتمالی بسیار حائز اهمیت است، به نحوی که امروز نیروی انسانی برای مصون ماندنش در جنگ ها، استفاده از نیروی هوایی و قدرت پروازی در اولویت قرار گرفته است.


وی ضمن بیان اینکه در دکترین نظامی دشمنان ما از جمله رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا هم اتکا بر قدرت هوایی است، تصریح کرد: نیروهای نظامی دشمنان ما، عمدتا هواپایه است و حتی سایر نیروها هم در خدمت رساندن نیروی هوایی به منطقه نبرد هستند.


کارشناس مسایل راهبردی افزود: طبیعتا ما به عنوان کسی که در مقابله با چنین دشمنانی قرار داریم، موضوع پدافند هوایی برایمان اولویت اول است و قدرت و توانی که امروز در نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهاجمات هوایی به وجود آمده، ما را در زمره کشورهای قدرتمند و برتر قرار داده که می توانیم با تهاجمات هوایی به نسبه مقابله خوبی را داشته باشیم.


وی از شبیه سازی میادین و تجربه اندوختن از میدان نبرد واقعی، به عنوان دو حوزه با اهمیت برای نیروهای مسلح هر کشوری برشمرد و د رادیو گفت وگو گفت: نیروهای مسلح ما، سال ها، میدان نبرد واقعی را تجربه کرده اند و در میدان نبرد آب دیده شدند و به خصوص نیروهایی مثل سپاه پاسداران که تولدشان در درگیری های نظامی، رشدشان در میدان نبرد بوده و طبیعتا منظم کردن دانش نظامی که نیروهای دیگر مسلح و ارتش از آن برخوردار هستند؛ در تلفیق این ها یک نیرویه بلا منازعی را برای جمهوری اسلامی رقم زده است.
سردار دهقان خاطر نشان شد: ارتش هایی که جنگدیده در میدان نبرد واقعی باشند، معمولا به ارتش های با تجربه شکست ناپذیر تبدیل می شوند. نیروهای مسلح ما چه در ارتش و چه در سپاه، این تجربه را پشت سر گذاشتند و امروز قدرت دفاعی و قدرت نظامی ما تبدیل به یکی از مولفه های اصلی برای کشور شده به نوعی که یک توان و قدرت بازدارندگی قطعی را برای کشور ما رقم زده است.
وی به مولفه های قدرت در کشور اشاره کرد و در رادیو گفت وگو بیان داشت: قدرت نظامی موشکی، نفوذ و تاثیر گذاری منطقه ای، توان و ظرفیت هسته ای و آمادگی نیروهای مسلح، مولفه های قدرت برای کشور هستند که توانسته اند نیروی بازدارندگی قویی را به وجود بیاورند.
کارشناس مسایل راهبردی، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به حسب معادلات سیاسی احتمال وقوع جنگ، بسیار کم است متکی به این تحلیل دانست و اظهار داشت: در واقع با شناختی که ایشان دقیق و با جزئی ترین ابعاد از نیروهای مسلح دارند، چنین تحلیلی را دارند.
وی با تاکید بر اینکه اگر آمادگی در نیروهای مسلح حفظ شود، کماکان احتمال جنگ پایین است و قدرت بازدارندگی به وجود می آید، هشدار داد: ولی اگر نسبت به آمادگی نیروهای مسلح، چه در قالب کاهش بودجه های نظامی، هزینه های نیروهای مسلح، هزینه های دفاعی و چه در قالب کاهش آمادگی رزمی نیروهای نظامی، دقتی صورت نگیرد و قصوری شود، این آمادگی کاهش پیدا می کند و به تدریج این قدرت بازدارندگی را در توان نظامی ممکن است از دست بدهیم.

ارسال نظرات