فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ مگاوات برق با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۸۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به عسلویه، ضمن افتتاح فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و سرویس‌های جانبی فاز 2 عسلویه، از بخش‌های مختلف این نیروگاه و اتاق کنترل آن بازدید و با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این نیروگاه پتروشیمی قرار گرفت.


شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و با هدف تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع‌های تولیدی فاز دوم طرح‌های پتروشیمی فعالیت می‌کند.


فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند در زمینی به وسعت 17 هکتار با هدف تولید برق و بخار مورد نیاز 24 مجتمع پترشیمی مستقر در فاز دوم منطقه انرژی اقتصادی پارس احداث شده است. این نیروگاه با ظرفیت نصب‌شده 650مگاوات، برق مورد نیاز این مجتمع‌ها را از طریق 4 دستگاه توربین ژنراتور گازی فراهم می‌سازد و هم اکنون برق مورد نیاز مجتمع‌های مهر، مروارید، کاویان، انتخاب، تخت جمشید، پتروشیمی، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحدهای آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تأمین می‌کند.


واحد بخار نیروگاه پتروشیمی دماوند نیز با استفاده از توان تولیدی 2 بویلر اصلی و 1 بویلر کمکی بازیافت حرارتی، ظرفیت تولید 780 تن بخار در ساعت را فراهم می‌کند.


ارسال نظرات