مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دیدار با مسئول بسیج کارگری برای حمایت از طرح "ایران یار" اعلام آمادگی کرد و از حمایت چاپ آثار و معرفی فعالان فرهنگی و هنری کارگر در سراسر استان و قرار دادن امکانات در جهت معرفی، رشد و فعالیت آنها خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۸۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استان فارس، صاب سهرابی در دیداری که با حضور رئیس و جمعی از فعالان بسیج کارگری استان فارس برگزار شد گفت:حوزه سپاه و بسیج در طول سالیانی که به شکل متفاوت در بخش های مختلف جامعه فعالیت خود را آغاز کردند، شاهد فعالیت های موثری از سوی این نهاد ارزشی بودیم که باعث شده به عنوان بالی برای دستگاه های اجرایی حضور پیدا کنند.

صابر سهرابی با اشاره به فعالیت بسیج رسانه و بسیج هنرمندان به عنوان دو همکار اصلی اداره کل افزود: در سایر حوزه های دیگر هم تمام طیف ها فعالیت چشمگیر دارند و این نشان دهنده دغدغه سپاه و بسیج در بحث پیشرفت اجتماعی و فرهنگی است و همه ما در هر بخشی که فعالیت می کنیم در این کشور و نظام به عنوان کارگر و سرباز فعالیت می کنیم .

سهرابی خاطر نشان کرد: این اداره کل آمادگی دارد به معرفی تمامی فعالان فرهنگی و هنری کارگر در سراسر استان بپردازد و با در اختیار قرار دادن امکانات فرهنگی و هنری در جهت معرفی، رشد و فعالیت این عزیزان یاری رسان باشد.

وی در در ادامه گفت: یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالان و هنرمندانی است که در سراسر استان بصورت گمنام فعالیت می کنند و حتی هنرمندانی که متاسفانه دچار بیماری های صعب العلاج هستند را می توانیم با معرفی نامه معتبر به وزارت فرهنگ و ارشاد جهت حمایت معرفی کنیم و یا در بخش گسترش فرهنگ کتابخوانی با همکاری بسیج کارگری می توانیم در تمام نقاط کشور و سی شهرستان فارس و روستاها با گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری رسان باشیم.

سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه امروز جامعه و کشور بحث اقتصادی است افزود: رهبر انقلاب همواره بر این امر تاکید دارند که هر گفتمان و هر حرکتی اگر در لوای هنر گنجانده شود موثر و تاثیرگذار است.

این مقام فرهنگی استان با اشاره به هجمه شبکه های بیگانه که فرهنگ و جوانان و مردم ما را هدف قرار داده اند افزود: از فعالیت هایی که توسط مجموعه فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کارگری استقبال می کنیم و آماده دریافت طرح ها پیشنهادات جهت همکاری متقابل و آشنایی هرچه بیشتر مجموعه فرهنگ، هنر و ادب و عترت و قرآن با فعالان کارگری در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه می توان این امر را بصورت یک تفاهم نامه برای همکاری مشترک تنظیم و اجرایی نمود.

سهرابی در پاسخ به اینکه ممکن است برخی ارتباط میان بسیج کارگری و حوزه فرهنگ و هنر را متوجه نشوند گفت: تمام مواردی که گفته شد بر این نکته تاکید دارد که تعامل سازنده میان این دو بخش می تواند منجر به اتفاقاتی خجسته و فرخنده در این زمینه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با توجه به اینکه ممکن است ثمرات فرهنگ دیریاب باشد، خاطر نشان کرد: سالها طول می کشد تا یک فرهنگ بصورت گفتمان و اصل در یک جامعه عملی شود، اما لازم است تا هر حرکتی، هر فعالیتی در این زمینه آغاز شود تا در آینده شاهد بهبود فضای فرهنگی در استان و کشور باشیم.

 

 

اجرای طرح "ایران یار" در میان دانش آموزان و مدارس

مسئول بسیج کارگری در این دیدار با اشاره به جمله امام خمینی "ره" در خصوص اینکه ایشان فرمودند مسئله اصلی ما جنگ است و با گفتن این جمله همه اقشار جامعه با هر شغل و نگرشی به این دعوت لبیک گفتند و حضور پیدا کردند، گفت: امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله اصلی را اقتصاد معرفی کردند و در این زمینه هم باید فرهنگ سازی شود .

سرهنگ پاسدار محمد علی حمیدی مسئول سازمان بسیج کارگری استان فارس افزود: در زمان جنگ هم از نظر تجهیزات و امکانات ما قابل قیاس با دشمن نبودیم، اما فرهنگی در جبهه ما وجود داشت که سربلندمان کرد و همچنان به آن افتخار می کنیم.

حمیدی با بیان اینکه در این راستا باید در همین زمینه فرهنگ شهدا و ایثارگران ما جاری شود افزود :در زمینه یاد شده با برگزاری  یادواره شهدا ،ساخت مستند های زندگی نامه شهدا ،تالیف دو کتاب که در آستانه چاپ قرار دارد و به شهدای کارگری پرداخته ایم و آنچه در درجه اهمیت بیشتری قرار دارد و امروز دست یاری به سمت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دراز کرده ایم تا در این راه به یاری ما بیایند و بحث فرهنگ سازی حمایت از تولید و عرضه کالای ایرانی است.

سرهنگ حمیدی  با اشاره به اینکه فرهنگ سازی باید از سنین پایین و از مدارس و دانش آموزان فرهنگ سازی را آغاز کرد افزود :الگویی که برای بحث استفاده از کمربند ایمنی در کشور آغاز شد نمونه بسیار موفقی است، سالها در این خصوص صحبت شد و نیروی انتظامی کار انجام داد، اما مردم از کمربند ایمنی استفاده نمی کردند، در نهایت با فرهنگ سازی گسترده و استفاده از رسانه های مختلف دیداری و سنیداری، فیلم و عکس و انیمیشن امروز بستن کمربند ایمنی جزئی از عادت رانندگی همه ما شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث استفاده از کلای ایرانی و حمایت از تولید ملی نیز بهترین راه فرهنگ سازی و استفاده از تمامی ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری است.  در همین زمینه ما طرحی را ارائه کردیم به نام "ایران یار" و این طرح باید به مرحله عملیاتی برسد و در هر مدرسه چند دانش آموز با عنوان ایران یار با استفاده از روشهای هنری و فرهنگی همانند روزنامه دیواری، مسابقات نقاشی و فضاهای مجازی چنین فرهنگی را منعکس کنند و در ادامه بسیج صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ این طرح را برای تمام سنین اجرایی کنند.

 

ارسال نظرات