سرهنگ شریعتی: بیش از ۷۵۰ گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند که این مجموعه سهم قابل توجهی از محرومیت‌زدایی را در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۴۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامرضا شریعتی صبح امروز در نشست خبری رزمایش گروه‌های جهادی استان اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و خدمت بی‌منت به مردم است که همراهی مردمی را در این ارتباط داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در حوزه عمومی و خصوصی ورود پیدا می‌کنیم که شامل تأمین مسکن، پرداخت هزینه درمانی، کمک به هزینه درمان است.

مسؤول بسیج سازندگی مازندران با اشاره به اقدامات این مجموعه برای کمک به توسعه استان تصریح کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه کشاورزی مناطق محروم اقدامات قابل توجهی انجام شده که منابع اعتباری این مجموعه از جانب خود گروه‌های جهادی تا حدودی تأمین می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: بیش از ۷۵۰ گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند که این مجموعه سهم قابل توجهی از محرومیت‌زدایی را در دستور کار خود دارد.

شریعتی به فعالیت مجمع خیرین گروه محرومیت‌زدایی که در کنار بسیج سازندگی استان است، اشاره کرد و افزود: در این بخش هم تلاش‌های زیادی برای رفع محرومیت انجام شده است، همچنین با استفاده از ظرفیت مسؤولان استانی و با کمک استاندار زمینه رفع محرومیت افراد را فراهم کردیم.

وی در ارتباط با برگزاری رزمایش خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی استان مازندران اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ نفر در این رزمایش ۱۰ روزه حضور دارند و بنا داریم در ۱۰ محله آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهرستان‌های ساری، نکا، میاندورود، قائمشهر، بابل، آمل، فریدونکنار و نور با همکاری متولیان شهرستانی پروژه‌های مختلف عمرانی شامل بهسازی مدارس، مساجد و معابر را با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان که ۲ میلیارد تومان آن توسط سپاه و بقیه توسط شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها را انجام دهیم.

شریعتی با اعلام اینکه ۵۰ گروه پزشکی استان هم در این رزمایش ۱۰ روزه در گروه‌های مختلف در محلات حاشیه شهرها حضور پیدا کرده و نسبت به خدمات درمانی مشغول می‌شوند، تأکید کرد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ تاکنون نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان با همکاری مردم گره از مشکلات محرومان بازکنیم و در سال جاری هم بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات در حوزه محرومیت‌زدایی را در نظر گرفتیم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران به فعالیت آبرسانی در شهرستان‌های بابل، میاندورود، بهشهر و تأمین جهیزیه به رقم بیش از ۶۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن محرومان امسال بنا داریم که ۷۵۰ واحد مسکونی را احداث کنیم که در این رزمایش بیش از ۹۰ واحد مسکونی احداث شود.

وی از آمادگی بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران برای رفع نیازمندی‌های مسکن محرومان استان خبر داد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در این بخش نیاز به همکاری و همراهی متولیان استانی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها