مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز گفت: در دنیای امروز جنگ بین کشورها و فرهنگ‌های مختلف از جنگ سخت به سمت جنگ نرم رفته و در جنگ نرم نقش رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بسیار با اهمیت و تاثیر‌گذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۳۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن بازدید از مرکز بسیج رسانه با «نوروزی‌فر» مسئول سازمان «بسیج رسانه» استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه در دنیای امروز جنگ بین کشورها و فرهنگ های مختلف از جنگ سخت به سمت جنگ نرم رفته است، اظهار داشت: در جنگ نرم نقش رسانه ها و فعالان فضای مجازی بسیار با اهمیت و تاثیر گذار خواهد بود. دشمنان در فضای جنگ نرم سرمایه گذاری عظیمی کرده‌اند در حالی که ما هنوز از این مساله غافل هستیم.

جنگ‌ها در دنیای امروز از حالت سخت به جنگ نرم تغییر یافته است

وی افزود: فعالیت های خوبی در سطح استان البرز انجام می‌شود، ولی یک پوشش خبری مناسب باعث گسترش و ارتقای سطح اطلاعات عمومی مردم خواهد شد و رسانه ها با تکیه بر وجدان کاری و شفاف نشان دادن حقایق مسئول این امر هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه در جنگ امروز باید لشکرهایی قوی تر و منظم تر از لشکرهای دوران هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم، گفت: فقط با برنامه ریزی و تجهیزات مناسب می‌توان وارد این نبرد بزرگ فرهنگی شد و ما همگی باید ضمن تجهیز و فراگیری دانش‌های مربوط تمام تلاش خود را برای پیروزی در این نبرد به کار ببریم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت کنیم.

اسلامی عنوان کرد: هزینه کردن در برنامه‌های فرهنگی و رسانه ها در واقع هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری در بستر اندیشه و تفکر جامعه است و سبب ارتقای سطح فرهنگی جامعه خواهد شد که نتایج آن در آینده به دست خواهد آمد. استان البرز که طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی، ایران کوچک نامیده شده است، بستر هم‌نشینی فرهنگ‌‌ها و نژادهای مختلف ایرانی است و مستلزم تلاش بیشتر مسئولان در جهت رشد فکری و فرهنگی این استان است.

وی ابراز داشت: متاسفانه رسانه‌های معدودی هستند که در قبال مسائل مادی، قلم مقدس خود را در اختیار برخی افراد سودجو یا تعداد اندکی از سیاستمداران قرار می‌دهند که این امر سبب بدبینی مردم نسبت به حقایق مطرح شده در رسانه های استان می‌شود.

اسلامی در پایان با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف همه به خصوص فعالان رسانه و خبرنگاران است، گفت: در واقع اهمیت دادن به فرهنگ 8 سال دفاع مقدس، اهمیت دادن به فرهنگ اسلامی و عاشورایی است و مستلزم همکاری همه در این زمینه است. این فرهنگ امروز در کشورهای همسایه و سراسر جهان می‌درخشد و هیچ کس نمی‌‌تواند گسترش و تاثیرگذاری این فرهنگ مقدس را انکار کند.

«نوروزی‌فر» مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز ضمن تشکر از بازدید سردار «ابوالفضل اسلامی» از این مجموعه اظهار داشت: اهمیت دادن مسئولان به رسانه‌ها و حوزه خبر نشان دهنده ارتقای سطح فکری مدیران جامعه است، زیرا واحد روابط عمومی و رسانه هر سازمان بیان گر کیفیت فعالیت آن مجموعه در بستر جامعه خواهد بود.

وی متذکر شد: باید خبرگزاری‌های انقلابی هرچه بیشتر تقویت شوند تا به گسترش فرهنگ غنی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کمک شود. خبرگزاری «دفاع مقدس» مانند نامش ارزشمند و تاثیرگذار است و سازمان بسیج رسانه آماده هرگونه همکاری با این خبرگزاری می باشد.

در این دیدار مسئول روابط عمومی و خبرگزاری دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز نیز حضور داشتند و در این جلسه به بیان برخی مطالبات در حوزه رسانه استان پرداختند.

ارسال نظرات