در حالی که بدافزارها همواره به دنبال سرقت اطلاعات و جاسوسی از کاربران هستند، با روش‌های پیشگیرانه می‌توان از نفوذ آن‌ها جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۱۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، پیشرفت و سهولت استفاده از گوشی‌های هوشمند و انتشار اپلیکیشن‌های متعدد و همچنین رونق شبکه‌های اجتماعی موبایل‌پایه، منجر شده است تا افراد فرصت‌طلب و هکر‌ها بیکار نبوده و به بررسی راه‌های نفوذ در این گوشی‌ها بپردازند و نرم‌افزار‌ها و راهکار‌های مختلفی برای نفوذ غیرمجاز برای گوشی‌ها با سیستم عامل‌های مختلف را طراحی کنند.

بسیاری از این نرم‌افزار‌های مخرب که از آن به عنوان بدافزار یاد می‌کنیم، به‌دنبال سرقت اطلاعات و یا جاسوسی از کاربران هستند؛ بنابراین کاربران گوشی‌های هوشمند در کنار استفاده صحیح از این ابزار باید نکات امنیتی و اطلاعات کافی درباره جلوگیری از آلوده شدن گوشی خود را داشته باشند.

مشاهده این موارد می‌تواند هشداری برای احتمال نفوذ بدافزار‌ها در گوشی موبایل شما باشد؛ بنابراین لازم است به بررسی گوشی خود بپردازید تا بتوانید از آلوده شدن آن جلوگیری کنید. با رعایت نکات ارایه شده از سوی کارشناسان، می‌توان میزان آلوده شدن خود به بدافزار‌ها را به حداقل برسانید.

نشانه‌های ویروسی شدن گوشی

اگر مصرف باتری شما مانند سابق نباشد، شارژ باتری شما بیش از حد معمول طول بکشد، باتری شما به صورت نامعمول و بعد از دوره کوتاهی غیرقابل استفاده شود، گوشی‌تان بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم شود، هنگام تماس پارازیت یا نویز بشنوید، به‌طوری که شرایط محیطی و فیزیکی نظیر آنتن در آن دخالت نداشته باشد، تغییرات چشمگیری را در مصرف گوشی خود مشاهده کنید و یا شاهد اتفاقات ناگهانی باشید که در اختیار شما نباشد، مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی یا اجرای یک برنامه‌ی خاص، این موارد می‌تواند نشانه‌های ویروسی شدن گوشی باشد.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، درصورت مشاهده هریک از مواردی که ممکن است از نشانه‌های ویروسی شدن گوشی باشد، می‌توانید با مراجعه به یکی از مراکز مجاز و معتبر تعمیرات گوشی تلفن همراه از سالم بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. هم‌چنین به خاطر داشته باشید همواره بهترین راه، پیشگیری از بروز جرم است. در این راستا با انجام یک سری راهکار می‌توان تا حد بسیار بالایی از نفوذ مجرمان به گوشی موبایل یا هر سیستم کامپیوتری جلوگیری به عمل آورد.

دریافت نرم‌افزار از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر مانند گوگل‌پلی، عدم استفاده از اینترنت‌های رایگان برای انجام دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس، عدم اتصال وسایل جانبی ناشناس و غریبه به سیستم و گوشی هوشمند، عدم استفاده از گوشی‌های روت‌شده و غیرمعتبر، استفاده از آنتی‌ویروس معتبر و قدرتمند، قرار دادن رمز برروی گشوی و فایل‌های مهم و محرمانه، عدم ذخیره‌سازی فایل‌های محرمانه و حساس مانند عکس و فیلم‌های خانوادگی در گوشی موبایل و وسایل متصل به اینترنت، برخی از روش‌هایی هستند که می‌توانند از آلوده شدن گوشی تلفن همراهتان پیشگیری کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات