به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ازآلبوم موسیقی سنتی کردی و فارسی «دَریاب و دُریاب» با صدای محی الدین شعبانی و تنظیم حمید حاصلی چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه ۹۷ ساعت ۲۱ در محل سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۹۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این آلبوم موسیقی که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و مرکز موسیقی حوزه هنری کشوردر استودیو پژواک حوزه هنری تولید گردیده است ۹ قطعه کردی و فارسی با همکاری گروه «راه سوم» در مدت زمان ۵۵ دقیقه با صدای محی الدین شعبانی و تنظیم حمید حاصلی تقدیم علاقه‌مندان موسیقی فاخر ایرانی شده است.

در این آلبوم، آرمان عامری (نی)، فرزاد عندلیبی (دف و دایره)، پیمان عاشقان (تار)، وحید سلیمانی‌نژااد (کمانچه)، مسعود انتظاری (سنتور)، پویان رعنایی (تنبور) مجید علیزاده (تنبک)، پارسا عاشقان (کمان‌چه آلتو) هنرمندان گروه موسیقی راه سوم هستند که قطعات سرگرد (ماهور)، ساقی بهاران (مقام کرد)، دردانه (شور) دریاب و دریاب (شوشتری) خبری نیست (مقام کرد)، وطن (ماهور)، گل‌افشان (ماهور)، بال سوخته (اصفهان)، گنج نهان (مقام کرد) را اجرا می‌کنند.

گروه «راه سوم» که در سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده است، در این چند سال توانسته کنسرت‌های موفقی را اجرا نماید. دریاب و دُریاب اولین آلبوم رسمی گروه می‌باشد و دو آلبوم دیگر نیز در دست ضبط و انتشار دارد.

آنچه در آلبوم دریاب و دُریاب قابل توجه است، استفاده از دو زبان ادبی کُردی و فارسی و از دیگر سو برخورداری از دو نوع سازبندی برحسب بافت ملودی و شخصیت آن‌ها می‌باشد. در اثر حاضر سعی بر این بوده خصوصیات تکنیکال موجود در سازبندی‌ای انتخابی و همچنین تأثیرپذیری از شعر و شخصیت ملودیک قطعات در تنظیم آن‌ها منظور گردد.

علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «دریاب و دریاب» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری و سایت‌های معتبر موسیقی کشور مراجعه کنند.

این آلبوم اولین اثر منتشر شده محی الدین شعبانی محسوب می‌شود. وی از سال ۱۳۶۷ فعالیت هنری خود را آغاز نموده و برای آشنایی با مقامات کردی منطقه کلهر از محضر زنده یاد مرتضی شریفیان از خوانندگان نام آشنای کرمانشاه بهره برده و در طی سالیان گذشته با گروه تنبورنوازان سیروان چندین کنسرت را در تهران و شهر‌های دیگر کشور برگزار نموده است. وی همچنین در زمینه ترجمه شعر کردی و فارسی نیز فعالیت‌هایی را داشته است.

انتهای پیام ۷۷۲۷
ارسال نظرات