برترین های دومین جشنوار مالک اشتر شهرستان دشتی معرفی شدند

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر: در سپاه و نیروهای مسلح با استناد به عهدنامه حضرت علی (ع) و نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر جشنواره مالک اشتر در استان بوشهر برگزار و برترین‌های آن معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۵۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی؛

سردار علی رزمجو صبح امروز در جشنواره مالک اشتر که در سالن اجتماعات شهدای فرهنگی شهرستان دشتی برگزار شد اظهار داشت: خدا را سپاسگزاریم امروز باگذشت چهل سال از عمر پر خیروبرکت انقلاب اسلامی که خود محبتی الهی است به دستاوردهای بزرگی همچون عزت، اقتدار، استقلال، آزادی، ابتکار، خلاقیت و خودکفایی دست پیداکرده‌ایم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: با وجود همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، اما با توکل بر خداوند متعال و دفاع مردمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار نیروهای مسلح دفاع جانانه سپاه و بسیجیان از انقلاب اسلامی افق آینده انقلاب را افقی روشن، امیدبخش، عزتمند و پیروزمندانه ترسیم می‌کند.

وی بیان کرد: ادامه مسیر و تداوم این موفقیت‌ها مبتنی بر ارزش‌های الهی در عصر حاضر که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است بر فضای کشور رسول‌الله این افق همچنان درخشان و پرتوافشانی می‌کند وامید به آینده زندگی در انقلاب اسلامی در به دست آوردن دستاوردهای مختلف برای ما به ارمغان می‌آورد.

رزمجو خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف انقلاب پاسداران، بسیجیان، خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان همراه با مسئولان و دست‌اندرکاران نظام و دولت‌مردان با صفی متحد و منسجم همراه با اقشار مختلف مردم غیور و سلحشور توانسته‌اند از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

 وی تصریح کرد: 40 سال از عمر پربرکت نظام اسلامی می‌گذارد پرچم‌دار و علمدار مبارزه سرسختانه با دشمنان انقلاب اسلامی در دفاع مردمی رقم می‌خورد.

رزمجو تأکید کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی به کانون‌های مختلف دنیا نفوذ کرده است و اگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران کاخ‌های ظلم و ستم و جور را درنور دیده‌اند بخش عمده‌ای از آن علاوه بر امدادهای غیبی و نیروی لایزال الهی به رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) و در ادامه آن مقام معظم رهبری و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا، جانبازان و اقشار مختلف که از این انقلاب دفاع کردند.

وی بابیان این‌که امروز ویژگی‌های انقلاب اسلامی منطقه استراتژیکی غرب آسیاِ را تحت پوشش خود قرار داده است گفت: در طول 40 سال انقلاب اسلامی هرسال که پشت سر گذاشتیم اقتدار و عزت انقلاب اسلامی روزافزون شده است.

رزمجو گفت: در شهرستان دشتی که دارای پیشینه حماسی، فرهنگی، ادبی و دین‌مداری در حماسه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند و جشنواره مالک اشتر را در حالی برگزار می‌کنیم که آحاد مردم این شهرستان در قالب سازمان لشکر مخلص خدا (ارتش ده‌ها میلیونی) با هماهنگی، وحدت، انسجام و همبستگی مسئولان، دست‌اندرکاران و دیگر افراد آن‌چنان عزتی را نه‌تنها در جغرافیای شهرستان، استان بلکه زبان زد کشور است.

وی افزود: علوم آکادمی نظارت، هدایت مختلف در عرصه‌های متعدد یکی از وظایف مدیریت در سطوح متعدد به‌حساب می‌آید برای یک مدیر و فرمانده داشتن اطلاعات لازم از زیرمجموعه خود ابزار مهم برای هدایت و رهبری است.

رزمجو بیان کرد: فلسفه وجودی اشراف فرماندهی و جشنواره مالک اشتر تأمین‌کننده اطلاعات موردنیاز هر فرمانده در هر رده‌ای برای تصمیم‌گیری به‌منظور نیل به اهداف سازمان است.

وی افزود: واژه اشراف و مالک اشتر جامعیت بیشتری نسبت به بحث نظارت، رصد و پایه در سازمان‌های مختلف خصوصاً در سپاه دارد و سنجش میزان اثربخشی همواره یکی از دغدغه‌های مدیران فرمانده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر  افزود: معیار و ملاک‌هایی باید وجود داشته باشد که وجه تمایزی باشد بین کسانی که زحمت می‌کشند، مأموریت‌های مختلف را به بهترین وجه انجام می‌دهند و کار و تلاش می‌کنند باید شناسایی کند.

رزمجو تأکید کرد: فعالیت‌ها، به‌علاوه تدابیر فرماندهان و مدیران در سطوح مختلف و سازمان به چه میزانی تأثیرگذار و اثربخش می‌باشد بر اشراف فرماندهی در نمودار جشنواره مالک اشتر رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: شاخص‌های اثربخشی و موفقیت فرماندهان و مدیران با رویکرد دینی، اعتقادی و آمادگی دفاع همه‌جانبه رزمی از انقلاب اسلامی در افق سازمان به چه میزان پیشرفت کرده است بر ارزیابی اشراف ترسیم می‌شود.

رزمجو خاطرنشان کرد: اشراف فرماندهی که از تدابیر برجسته و حکیمانه فرمانده معظم کل قوا برای کل نیروهای مسلح ما نیز در سپاه پاسداران بر اساس رعایت سلسه‌مراتب می‌باشد با بررسی‌ها، ارزیابی‌ها و برگزاری جشنواره ملک اشتر رده‌های موفق را مشخص و مورد تشویق قرار می‌دهیم.

وی بابیان این‌که ناحیه شهرستان دشتی پیش‌روندگی، بالندگی و رو به رشد است خاطر نشان کرد: شاهد رشد قابل‌توجه ای در این ناحیه درصحنه‌های مختلف انقلاب، امور فرهنگی، دفاعی، سیاسی و اجتماعی هستیم که در جشنواره مالک نواحی سپاه استان بوشهر ناحیه دشتی با همکاری پاسداران و بسیجیان موفقت ترین رده و مقام دوم استان بوشهر را کسب کرد و این افتخار بزرگی برای مسئولان شهرستان است.

رزمجو تصریح کرد: برای ما مدال افتخار است که فرمانده کل قوا از مجموعه سپاه و اقشار مختلف مردم راضی و خشنود هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تأسی از حماسه‌های مالک اشتر باید آمادگی دفاعی پیدا کرد و ارزیابی و ملاک‌ها بر اساس معیارهای اعتقادی، دینی، انقلابی و آمادگی دفاعی رده‌ها ارزیابی می‌شوند.

رزمجو تأکید کرد: در سپاه و نیروهای مسلح باتدبیر مقام معظم رهبری با استناد به عهدنامه حضرت علی (ع) و نامه 53 آن حضرت به مالک اشتر جشنواره مالک اشتر در کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سپاه با افزایش هم‌افزایی با ادارات، نهادها، اقشار و دوستداران انقلاب اسلامی باید محیطی را فراهم کنیم که بتوانیم برای انقلاب اسلامی لشکرهایی را سازماندهی کنیم که مثل 40 سال گذشته با آرایش دفاع مردمی تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کند.

رزمجو تاکید کرد: ما باید با آشوب‌ها، اغتشاشات، ناآرامی‌ها و تجمعاتی که معمولاً کنترل و هدایت آن از قرارگاه تاکتیکی آمریکایی‌هاست که ابزار آن‌ها فضای مجازی است برخورد کنیم.

وی افزود: امروز اقشار مختلف مردم ایران اسلامی نسبت به دین، اسلام و انقلاب اسلامی هم وفادارند و هم مدافع هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تأکید کرد: اگر دشمن در سال 1397 خوابی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیده است حضور گسترده مردم ما را بر ابعاد مختلف برای دفاع از انقلاب اسلامی باید ببیند.

وی افزود: مطمئنا در دفاع همه‌جانبه با داشتن بصیرت، شم انقلابی و دشمن‌شناسی که در اقشار مختلف مردم ایران اسلامی وجود دارد نخواهند گذاشت که کوچک‌ترین خدشه‌ای به پیکره انقلاب اسلامی توسط دشمن وارد شود.

سردار رزمجو تصریح کرد: در سپاه و نیروهای مسلح با استناد به عهدنامه حضرت علی (ع) و نامه 53 آن حضرت به مالک اشتر جشنواره مالک اشتر در استان بوشهر برگزار و برترین‌های آن معرفی شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی نیز گفت: در جشنواره مالک اشتر شهرستان دشتی وظیفه‌داریم، ضمن تکریم از تلاش فرماندهان بسیج، در رده‌های مختلف جشنواره مالک اشتر که بنا به تدبیر مقام معظم رهبری در رابطه با فرماندهی و تسلط مسئولان و زیرمجموعه‌ها نسبت به تشکیلاتشان پایه‌ریزی شده و چند سالی است که اجرا می‌شود در سطح شهرستان دشتی برگزار کنیم.

سرهنگ پاسدار علی غظنفری با تأکید بر لزوم اشراف و تسلط فرماندهان، در نواحی بسیج تأکید کرد: اگر اشراف در کار نباشد موفقیت‌های بسیج در شهرستان، استان، کشور و در دنیا به دست نمی‌آید.

در پایان برگزاری این جشنواره  سپاه شهرستان دشتی در استان بوشهر به عنوان برتر انتخاب شد و با اهداء لوح از 30 نفر از رده‌های برتر مالک اشتر سپاه و بسیج شهرستان دشتی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات