نایب رییس مجلس شورای اسلامی از رسالت های مهم کانون های مساجد را جذب همه اقشار جامعه بویژه جوانان به مساجد عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۳۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک دبیر و معاونان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برخی از نمایندگان کمیسیون های فرهنگی که در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، ضمن آرزوی توفیق برای دبیر ستاد و همچنین این مجموعه، اظهار خرسندی خویش از دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را اعلام و اظهار امیدواری کرد که این مجموعه در ادامه فعالیتش بیش از پیش موفق باشد.

وی گفت: اساس اداره کانون های فرهنگی هنری مساجد را در مردمی بودن آن عنوان کرد و تاکید نمود باید خود مردم هرچه بیشتر وارد کار شوند و این کانون ها را اداره کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : وقتی موسس هر کانون و کتابخانه مسجدی خود مردم باشند همه فعالان و اعضای مساجد سعی می کنند بودجه آن را نیز حتی المقدور تامین کنند که البته در موارد خاص ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری نیز می تواند کمک های مالی در این زمینه داشته باشد، اما نباید اساس کار براین منوال باشد که تاسیس این کانون ها در مساجد تنها با کمک ستاد عالی باشد چرا که این کار اقدام درستی نیست.

مطهری تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره براین منوال بوده است که مساجد را خود مردم اداره کنند و کار در مساجد به خود مردم سپرده شود .

وی بیان کرد: یکی از کارهای مفیدی که ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری می توانند در مساجد انجام دهند این است که قشر سهل انگار نسبت به مساجد را جذب کند و مخاطبان و مشتریان مسجد را افزایش دهد و این نباید محدود به قشری خاص باشد.

مطهری اضافه کرد: به هر حال قشری که نسبت به مسجد سهل انگار هستند اکثرا در دهه اول محرم در مساجد حضور می یابند و در عزاداری ها شرکت می کنند؛ کانون های فرهنگی و هنری باید از این فرصت ها استفاده کنند تا زمینه حضور همیشگی این قشر در مسجد فراهم شود. اینکه مردم در مناسبت هایی همانند محرم به مساجد می آیند اما بعد تریبون به 3 تا 4 مداح داده می شود و مطالب و معارف غنی در صحبت هایشان گفته نمی شود، خوب نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه کانون ها باید به این مسئله دقت داشته باشند که چگونه می توان قشر جوانی را که شاید تمایلی به مسجد ندارد و یا حتی خانم بدحجابی را که در مسجد حضور نمی یابد جذب مسجد کنند، گفت: قطعا یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز این است که بر روی این قشر اثرگذار باشیم و این یک رسالت مهم است که باید کانون ها آن را مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات