رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: طی 5 ماهه امسال مشارکت های مردمی با ستاد خبری بازرسی و نظارت91 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۲۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان و نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: طی پنج ماهه نخست سال 1397 در مجموع تعداد 1615 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 از رشدی معادل 91 درصدی برخوردار بوده است .

وی ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی در پنج ماهه امسال تعداد یک هزار و 102 گزارش بصورت تلفنی 263 گزارش با مراجعه حضوری شاکی و 73 فقره گزارش به صورت کتبی، 18 گزارش به صورت پورتال و 159 گزارش به صورت پیامگیربوده است که پس از بررسی تعداد 687 فقره گزارش متخلف 759 فقره گزارش غیر متخلف 59 فقره رضایت شاکی 110 فقره گزارش در دست بررسی می باشد.

میرشکار افزود: در مجموع 93 و 18 صدم درصد از شکایات بررسی شده و 6 و 82 صدم درصد از شکایات نیز به دلیل استعلامات و مراحل کارشناسی لازم در دست بررسی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل گزارشات دریافتی در سطح استان 81 و 55 صدم درصد مربوط به کالا می باشد که به ترتیب عبارتند از میوه و سبزی، نوشابه، روغن نباتی، گوشت، لبنیات، مرغ، قند و برنج می باشد و 18 و 44 صدم درصد از گزارشات نیز در این مدت 5 ماهه سالجاری مربوط به خدمات شامل کافی نت، تعمیرکارن، عکاسی و فیلمبرداری و آرایشگران می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی،کم فروشی و تقلب، احتکار و... از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ستاد خبری سازمان در طول شبانه روز ( ازساعت 6 صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور و از ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه نمایند و پس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی و اعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) نموده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد گردید.

گفتنی است، هم استانیهای عزیز می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین می باشد.
ارسال نظرات