مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: دخالت های بی مورد برخی مدیران دولتی در انتخابات اتاق های اصناف گزارش شده است.
کد خبر: ۹۰۵۳۲۷۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: نقشه راه برای رسیدن به اقتصاد امن شامل ثبات و شفافیت قوانین و مقررات، تضمین حقوق مالکیت مردم در اقتصاد توسط دولت و دستگاه قضایی، ثبات اقتصادی کلان،  شفافیت و سلامت اداری - مالی و فرهنگ وفای به عهد و صداقت است.

وی افزود: اگر در نرخ ارز ثبات نداشته باشیم، نرخ تورم را کنترل و بحث اشتغال و سرمایه گذاری را مدیریت نکنیم عدم ثبات اقتصادی کلان را به همراه خواهد داشت.

حسن پور گفت: اگر اطلاعات اقتصادی در دسترس همگان نباشد و رانت اطلاعی به وجود آید امنیت اقتصادی رخ نخواهد داد. همچنین اگر رشوه و قاچاق حذف نشود اقتصاد امن رقم نخواهد خورد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است که لزومی به احداث زیرساخت های جدید ندارد بلکه با اصلاح رفتارها محقق خواهد شد.

 حسن پور گفت: فعالان اقتصادی و اصناف در صف مقدم جنگ اقتصادی هستند و همین جا از تمام اصناف میخواهم در مسیر فرهنگ سازی اقتصاد امن و کالای ایرانی به ما کمک کنند.

حسن پور در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون حواشی انتخابات اتاق های اصناف گفت: در مرکز امور اصناف و بازرگانان تخلفاتی صورت گرفته است و بنده به عنوان عضو هیات عالی نظارت وظیفه دارم این موارد را از مراجع قانونی پیگیری کنم و حتما پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: دخالت های بی مورد برخی مدیران دولتی در انتخابات اتاق های اصناف گزارش شده است.

 حسن پور با اشاره به وظیفه بسیج در اتاق های اصناف و اتحادیه ها گفت: بسیج به وظیفه حمایت، هدایت و نظارت خود می پردازد و میلی به تصدی گری ندارد. یکی از وظایف بسیج عدم دخالت در انتخابات اصناف و دیگری جلوگیری از دخالت ها در این انتخابات است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت:‌ حدود سه ماه از انتخابات اتاق اصناف تهران گذشت و به دلیل عدم انتخاب فرد مورد نظر کارشکنی هایی صورت می گرفت.

ارسال نظرات