رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای استعدادهای فراوان در زمینه تولید محصولات کشاورزی سالم، تجاری و صادراتی است.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۵۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای استعدادهای فراوان در زمینه تولید محصولات کشاورزی سالم، تجاری و صادراتی است.

 عزیزالله شهیدی فر در دیدار هئیت کشور روسیه گفت: مازندران دارای استعداد و توانمندی ‌های فراوان در زمینه محصولات کشاورزی شامل تولید و صادرات مرکبات، کیوی، گل و گیاه، طیور، آبزیان، سبزی و صیفی، برنج، دانه‌های روغنی و توت فرنگی بوده و زیرساخت ‌هایی مانند پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی از استعدادهای بخش تولید و صنایع فرآوری پس از تولید کشاورزی این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید 2.5 میلیون تن مرکبات و اختصاص نیمی از تولید کشور در این استان افزود: کیوی با تولید 180 هزار تن 70 درصد تولید کشور و برنج با تولید یک میلیون و 400 هزار تن حدود نیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
شهیدی فر تولید سالانه گل و گیاه زینتی در مازندران را 400 میلیون واحد اعلام کرد و گفت: همچنین سالانه 240 هزار تن گوشت سفید در این استان تولید می شود که بخش عمده ای از آن قابلیت صادرات دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه عمده محصولات کشاورزی تولیدی استان، سالم و دارای استانداردهای ملی است، خواستار افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه از جمله روسیه شد.
بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تکلئور در این نشست افزود: این شرکت روسی خصوصی با مشارکت فارغ التحصیلان دانشگاه فیزیک مهندسی مسکو بنیانگذاری شده است.
سرگئی بودنیک گفت: در این شرکت میکروب زدایی فرآورده های گوشتی و گیاهی با استفاده از دستگاه شتاب دهنده الکترون انجام می شود که شیمیایی و حرارتی نبوده بلکه کمک به از بین بردن میکروب و حشرات نهفته در این محصولات کرده و روشی برای تامین نیازمندی عبور از مرزها و قرنطینه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها