از 11 هزار و 500 کلاس درسی که در مازندران دارای بخاری گازی و نفتی بودند برای 9700 کلاس استانداردسازی گرمایشی انجام شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۳۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از 11 هزار و 500 کلاس درسی که در مازندران دارای بخاری گازی و نفتی بودند برای 9700 کلاس استانداردسازی گرمایشی انجام شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: 25 فضای آموزشی جدید مهرماه امسال بهره برداری می شود.

قربانعلی شیرزاد  افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید، اقدامات زیادی صورت گرفته تا مهر امسال مدارس در بهترین شرایط بازگشایی شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به تعمیرات مدارس در تابستان، تصریح کرد: تعمیر مدارسی که نیاز به بازسازی داشت از ابتدای تابستان 97 در دستور کار قرار گرفت و تا 20 شهریور به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خرید تجهیزات مدارس جدید الاحداث انجام شد، تصریح کرد: بخشی از کمبود تجهیزات هنوز باقی مانده که برای این بخش 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا پیش از شروع سال تحصیلی صورت می گیرد.

شیرزاد با بیان اینکه 25 فضای جدید آموزشی برای آغاز سال تحصیلی آماده بهره برداری است، یادآور شد: تلاش این است تا پایان مهرماه تعدادی مدرسه به آنها اضافه شود.

این مسئول به سامانه گرمایشی مدارس نیز اشاره کرده و گفت: از 11 هزار و 500 کلاس درسی که دارای بخاری گازی و نفتی بودند برای 9700 کلاس استانداردسازی گرمایشی انجام دادیم و برای کلاس های باقیمانده نیز تصمیم داریم از بخاری های گازی هرمتیک استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم کلاس های درس استان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند، افزود: در برنامه ششم 3 میلیارد دلار برای بازسازی مدارس کل کشور در نظر گرفته شده که امیدواریم تخصیص آن به آموزش و پرورش و نوسازی در بهترین حالت صورت گیرد و مازندران سهم خوبی از این اعتبار داشته باشد.

شیرزاد با بیان اینکه محوطه سازی برخی از مدارس استان در تابستان امسال انجام شد، خاطر نشان کرد: تمامی مدارس خشتی و گلی و همچنین چوبی که تعداد محدودی مدرسه از این جنس در استان داریم تا پایان سال ، به طور کامل حذف می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها