حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست تخصصی فرماندهان و ائمه جماعات استان تهران در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع):
خبرگزاری بسیج: همایش تخصصی سیاسی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح و ائمه جماعات استان تهران با هدف شناسایی راهبرد سه قوه در مقابله با مفاسد اقتصادی در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۰۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در این نشست تخصصی، مشکلات کنونی جامعه را متاثر از برخی سوء مدیریت ها، کم کاری و اعتماد به دشمنان دانست.

وی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه از اول انقلاب همواره وجود داشته است، گفت: زیان هایی که بر اثر برخی سوء مدیریت ها در امور جاری کشور به ملت وارد شده از اختلاس ها، رشوه و فساد بیشتر است.

محسنی اژه ای،  خاطرنشان کرد: امروز اکثریت مردم و مسئولان از قوه قضاییه انتظار برخورد جدی با فساد را دارند، اما مقابله با کلاهبرداری، سرقت، قتل و سایر موارد با موضوع سوء مدیریت ساز و کار خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور گفت: مسئولان به جای اینکه از ارز و ذخایر بانکی کشور صیانت کنند، اقدام به گشایش اعتبار و ثبت سفارش برای واردات خودروهای لوکس کردند که این سوء مدیریت موجب شد بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی کشور صرف واردات کالاهای غیر ضروری شود.

محسنی اژه ای با انتقاد از سوء مدیریت در فروش سکه اظهار داشت: بیش از 50 تن طلا به صورت سکه بدون هیچگونه ساز و کار خاص در مدت کوتاهی به فروش رسید و در نتیجه برخی از افراد با خرید 20 هزار قطعه سکه طلا، 38 هزار سکه، کمتر یا بیشتر یک شبه ده ها میلیارد تومان ثروت باد آورده به جیب زدند. این در حالی است که دولت باید برای کنترل نقدینگی به جای فروش بدون قید و شرط سکه از روش های دیگری از جمله پرداخت سکه به جای حقوق کارگران و کارمندان  اقدام می کرد که شبکه های فساد و باند بازی و دلالی ایجاد نشود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به نوسانات بازار ارز در چند ماه اخیر گفت: بانک مرکزی به جای برخورد با نوسانات از میان 600 صرافی دارای مجوز فقط به 16 صرافی اجازه فعالیت داد و از میان 28 بانک مختلف در کشور به 16 بانک اجازه فعالیت در این زمینه را داد. و این سوء مدیریت ها موجب آشفتگی بازار ارز در ماه های اخیر شد.

 معاون اول رئیس قوه قضائیه اذعان کرد: در شرایط نا مناسب اقتصادی 6481 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شده ، اما متاسفانه قوه قضاییه ساز و کار قانونی برای برخورد با این گونه سوء مدیریت ها که ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرده است، ندارد.

  اژه ای خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ملت ایران جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی را در دستور کار خود قرار داده اند،  و ما در این جنگ در نخستین گام باید ابزارها، نحوه دفاع و اهداف دشمنان را شناسایی کنیم.

وی افزود: دشمن امروز با ایجاد صدها شبکه ماهواره ای به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام و ناکارآمد جلوه دادن نظام و مسئولان است که هدف نهایی آنها بروز شورش های مردمی و سپس انجام اقدامات نظامی برعلیه کشور است که وظیفه مسئولان و ملت در شرایط کنونی شناخت دقیق برنامه های دشمنان و انجام کارهای جهادی است که برای رسیدن به این هدف باید تمام توان و ظرفیت های اقتصادی و نیروی انسانی کشور شناسایی  و در جهت بهبود امور و توسعه اقتصادی کشور بهره گیری شود.

  مسئولان کشور نیز نباید فریب لبخند دشمنان را بخورند و به آنان اعتماد نکنند، و با تکیه بر نیروهای داخلی و توکل به خداوند کشور از این بحران ها عبور کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظرات