خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آغاز رزمایش بزرگ سپاهیان محمد رسول الله ۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۶۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله طی سخنانی اظهار داشت: 38 سال از دوران دفاع مقدس گذشت و امسال هفته دفاع مقدس را  در چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک روز از عمر انقلاب بدون دشمنیِ دشمنان طی نشده است، ادامه داد: ما این را از ویژگی‌های انقلاب می‌دانیم که انقلاب در مقابل همه خطوط باطل ایستاده است. این ایستادگی به یمن مردم وفادار و نعمت رهبری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در چنین شرایطی جا داشت که ما به عنوان مجموعه بسیج یک کار فوق العاده‌ای انجام می‌دادیم. عملیات بزرگ بسیج از دیروز آغاز شده و مرحله اول آن تا 29 شریور انجام می‌شود و مرحله دوم این رزمایش در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود. این کار بزرگ در پهنه جغرافیای کشور و  با هدف امید بخشی به مردم و اعلام تعامل با همه دستگاه‌هایی که خواستار همکاری با بسیج هستند اجرا می‌شود.

سردار غیب‌پرور اظهار داشت: عنوان رزمایش بزرگ ما تحت عنوان سپاهیان محمد رسول الله 2 است. در این رزمایش 7014 گروه جهادی به استعداد 150 هزار نفر شرکت می‌کنند که از دیروز کار خود را آغاز کردند. ظرف 24 ساعت گذشته اتفاقات خوبی مانند ویزیت رایگان 100 پزشک در هرمزگان، 45000 نفر در استان خراسان شمالی کار جهادی را آغاز کردند و مانند این کارها در سراسر کشور در قالب این رزمایش در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی یکی از برکات انقلاب است گفت: این فرآیند تا 29 شهریور ادامه دارد، به جهت اطمینان از امینت کشور، رزمایش همزمان 1000 گردان بیت المقدس از دیروز آغاز شد که روز گذشته سه استان قم، کهکیلویه و اردبیل کار خود را آغاز کردند و امروز هم دو استان دیگر رزمایش خود را آغاز می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش در یکی‌از روزهای هفته دفاع مقدس و با اجتماع 700 هزار نفری بسیجیان در مراکز استانها اجرای می شود. نقطه اوج این مرحله اجتماع 100 هزار نفری بسیجیان در تهران است. در این اجتماع 100 هزار نفر از بسیجیان سازماندهی شده شرکت می‌کنند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه بسیج  یک دنیای پر از ظرفیت است، ادامه داد: بسیج 22 سازمان اقشاری دارد که در واقع این سازمان‌ها بخش‌های تخصصی سازمان بسیج بوده و هر کدام یک شبکه در کشور هستند. ما در حال حاضر 90 هزار واحد صنعتی در کشور داریم و امسال هم با وزارت صنعت در خصوص 31 هزار و پانصد واحد صنعتی تفاهم نامه داشتیم. ظرفیت بسیج پای کار آمده و امیدواریم مسیر هموارتر شود و ظرفیت بسیج باور شود.مهار ریزگردها، فعالیت در امدادرسانی به زلزله کرمانشاه، کمک به کمیته امداد در ساخت خانه برای محرومین و ایجاد راه‌های روستایی از جمله حوزه‌هایی است که بسیج اقشار در آن فعالیت می‌کند. علاوه بر این ما یک سازمان بسیج سازندگی داریم که در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فعالیت دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه رژیم جعلی اسرائیل عملکردش نسبت به انقلاب اسلامی و‌ مردم مظلوم‌ منطقه کاملا روشن است،گفت: اگر می‌گوییم آنها کودک‌کش هستند و ما کمر بسته‌ایم که این رژیم را نابود کنیم، سند و ادله داریم؛ حالا اگر کسی می‌گوید ما تهدید برای منطقه هستیم، می‌تواند شواهد را بررسی کند. اسناد جنایات رژیم صهیونیستی را همه می‌دانند. دشمن می‌داند تهدید اصلی کیست و کجاست؟ در دنیای امروز عملیات روانی یک سلاح جدید است و باید تلاش کرد، واقعیت به سمع و نظر مردم برسد.

سردار غیب پرور با اشاره به فعالیت بسیج در جنگ اقتصادی، گفت: در جنگ اقتصادی از حدود چهار هفته قبل دوستان ما در خصوص مقابله با محتکران به میدان آمدند. من هم از بسیجیان درخواست کردم و در سراسر کشور لبیک گفتند. 1171 میلیارد تومان کالاهای احتکار شده  توسط بسیج کشف است. این اجناس شامل 14 قلم است که بیشترین آنها آهن آلات و فلزات است. بعد از آن بیشترین کشف مربوط به مواد خوراکی، بهداشتی و بعد لوازم خانگی و ... از جمله این کشفیات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این کالاها باید با تدبیر مسئولین به بازار بیاید و به دست مردم برسد، گفت: ما نه ادعای حل همه مشکلات اقتصادی را داریم و نه ادعای تصدی‌گری داریم، بلکه می‌خواهیم بگوییم با روش‌های جهادی می‌توان کارها را انجام داد.

وی درباره برگزاری ایست و بازرسی‌های بسیج اظهار داشت: سلسله طرح‌های اعتلای بسیج را آغاز کردیم که یکی از آن طرح‌ها راه‌اندازی گشت‌های محله‌محور بسیج است. هشت ماه است این طرح راه‌اندازی شده و این گشت‌ها قرار است، ایست‌های بازرسی را پوشش دهد. ایست‌های بازرسی شاید برخی نگرانی‌ها را برای مردم ایجاد می‌کرد البته ما ایست و بازرسی را کاملا تعطیل نکردیم اما معتقدیم که تاثیر گشت‌های محله‌محور بیشتر از ایست‌های بازرسی است. اخیرا هم این گشت‌های محله‌محور بسیج شبکه بزرگ رضویون نام گرفته است.

سردار غیب پرور با اشاره به فعالیت یگان فاتحین بسیج، گفت: نیروهای این یگان بسیجیان داوطلب، شهادت‌طلب و نخبه هستند که برای مقابله با تهدیدات سخت، آموزش‌های ویژه‌ای دیدند. البته ما کمترین هزینه را در این بخش می‌کنیم و این بسیجیان برای مقابله با تهدیدات سخت، آموزش دیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان درباره نامه‌هایی که به رئیس جمهور نوشته است، عنوان کرد: دو نامه به رئیس‌جمهور در خصوص مسائل اقتصادی نوشتم که این دو نامه پاراف هم شده اما متاسفانه روی آن اقدام جدی نشده. منتظریم ستاد اقتصادی از ما بخواهد تا برنامه‌هایمان را ارائه دهیم. البته در حوزه همکاری با تعزیرات و ایجاد شهرک‌های صنعتی به تفاهم‌نامه رسیدیم ولی ما منتظر هستیم تا کار میدانی را آغاز کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات