تدوین نهایی سند توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد نیازمند عزم جدی و همت جهادی دستگاه های متولی است.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۳۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
رییس دانشگاه یاسوج در چهاردهمین نشست ستاد گیاهان دارویی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان به ویژه در زمینه گیاهان دارویی، آب و خاک و شرایط اقلیم متفاوت و مناسب گفت: این دانشگاه و اعضای هیات علمی آن در کنار سایر نخبگان و صاحب نظران دیگر موسسات آموزشی و با همکاری ادارات، نهاد‌ها و بخش خصوصی آمادگی دارند با تعامل، هم فکری و برنامه ریزی درست زمینه شکوفایی این استعداد‌ها را فراهم کنند.
عریان سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی را در جلوگیری از مصرف بی رویه آب و احیاء گونه‌های گیاهی و دارویی و نیز حفظ جنگلها، مراتع و محیط زیست استان مهمتدوین نهایی سند توسعه گیاهان دارویی استان نیازمند عزم جهادی دانست و افزود:اجرایی شدن این طرح بزرگ نیاز به اعتبار بالایی دارد و بقیه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه دانشگاه یاسوج را همراهی و کمک کنند.
دبیر ستاد گیاهان دارویی استان هم گفت: کار تدوین سند توسعه گیاهان دارویی استان که از دو سال گذشته آغاز شده به دستور استاندار برنامه عملیاتی و اجرایی آن برای الحاق به برنامه ششم توسعه استان و کشور در دستور کار قرار گرفته است.
جعفری افزود: همه ۳۵ دستگاه از جمله دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند باید برنامه‌های خود را تاتدوین نهایی سند توسعه گیاهان دارویی استان نیازمند عزم جهادی افق ۱۴۰۰ تدوین کرده و برای نهایی شدن آن در برنامه ریزی ستاد گیاهان دارویی اعلام کنند.
وی با بیان اینکه تا افق ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه گیاهان دارویی پیش بینی شده است ادامه داد: اگر بر اساس این برنامه ریزی عمل شود استان در زمینه گیاهان دارویی توسعه چشمگیری خواهد یافت.
جعفری با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه گونه‌های گیاهی به ویژه گونه‌های دارویی این صنعت را بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بالا در استان دانست و افزود: با مشارکت بخش خصوصی و دولتی می‌توان توسعه استان را در حوزه گیاهان دارویی فراهم کرد. تدوین نهایی سند توسعه گیاهان دارویی استان نیازمند عزم جهادی
معاون برنامه و بودجه استان هم با بیان اینکه ۷۰ درصد از کار تدوین این سند انجام شده است گفت:بقیه کار تا چند روز آینده محقق می‌شود.
یوسفی افزود:سعی شد این سند به صورت علمی و کارشناسی دقیق متناسب با توانمندی‌های هر شهرستان تهیه و تدوین شود.
ارسال نظرات