برنامه های هفته دفاع مقدس با محتوا سازی/۸ سال دفاع مقدس اثبات قدرت ایمان، حقانیت ایران، پایداری و پیروزی ملت است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تاکید به اینکه، هفته دفاع مقدس اهمیت ویژه ای دارد و باید درمحتوا سازی برنامه ها به آن اهتمام کامل داشت، گفت: هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت ایران و پایداری و پیروزی ملت است.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۳۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
سید محمد کاظم نظری افزود: روز‌های حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از خلق حماسه آفرینی‌ها و سلحشوری‌های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت است و باید تبیین و به نسل جوان و آیندگان این مملکت منتقل شود.
وی با بیان اینکه، دفاع مقدس هشت ساله در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح، درخشان‌ترین دوره دفاع از تمامیت ارضی و عزت مردم مسلمان و ارزش‌های دینی این مرز و بوم است، افزود: باید تلاش کنیم با تولید محتوا از حقانیت و ایثارگری و فرهنگ جهاد و شهادت رزمندگان در مقابل دشمن که از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار و تادندان مسلح و بیش از ۳۰ کشور جهان بطور مستقیم حمایت می‌شد، دفاع کنیم.
معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه، مظلومیت شهدا و ایثارگران نه فقط در آن مقطع تاریخی هشت ساله جنگ نابرابر در مقابل دشمنان و رژیم بحث بود بلکه این مظلومیت هنوز هست و ادامه دارد، افزود: بعد از گذشت سال‌ها از جنگ، هنوز دشمنان در حجم وسیعی از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی در وارونه جلوه دادن حقانیت رزمندگان و مخدوش کردن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند.
نظری با بیان اینکه، باید تبیین کرد که آنچه عامل سرافرازی و پیروزی رزمندگان شد همین ایمان، اعتقاد قلبی، تاسی از فرهنگ شهید و شهادت و پیروی از ولایت، امام و رهبری بود، افزود: امسال که همزمانی هفته دفاع مقدس با محرم و در چهارمین دهه عمر پر برکت نظام و انقلاب است باید به نقش فرهنگ عاشورایی هشت سال دفاع مقدس به خوبی پرداخته شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری به مردمی کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس به مانند دهه محرم تاکید کرد و ابراز داشت: برنامه‌های این هفته باید ابداعی و ابتکاری و نقش روحانیت، فرماندهان جنگ و ایثارگران در رابطه با بحث‌های شفایی و تبدیل آن به تاریخ کتبی پر رنگ‌تر شود.
نظری به حضور همه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و ایثارگران در هر دستگاه مربوطه تاکید و خاطر نشان کرد: هر دستگاه اجرایی برنامه‌ای تحت عنوان تجلیل و تکریم رزمندگان آن دستگاه در هفته دفاع مقدس داشته باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید همه نقاط استان رنگ و بوی دوران دفاع مقدس بگیرد، تاکید کرد: برنامه‌های هفته فاع مقدس در تمام روستا‌ها با همکاری دهیاری‌ها و در تمام بخش‌ها با همکاری بخشداران و در همه شهر‌ها بهتر و پر بارتر از سال‌های گذشته باید اجرا شود.
نظری تاکید کرد: همه ادارات باید تمام امکانات و توان خود را در هرچه پر بارتر برگزاری هفته دفاع مقدس بکار گیرند و در کنار سپاه فتح استان برای محتوا بخشیدن برنامه‌ها یار مدد کار سپاه باشند، چون این دینی است که نسبت به شهدا، امام شهدا، خانواده‌های معزز شهدا، جامعه ایثارگری، این انقلاب و نظام، ولایت و رهبری و پشتوانه اصلی نظام یعنی مردم همیشه آگاه، بیدار و در صحنه برعهد داریم.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ماندگاری حماسه‌ها بر لوح تاریخ و تبیین و نهادینه کردن فرهنگ آن جهاد و جهادگری‌ها به نسل‌های آینده در گرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان عینی صحنه‌های حوادث آن حماسه‌ها از جمله فرماندهان جنگ باید ترسیم و به نگارش در آورند.
سرهنگ انصاری افزود: شرح حماسه‌ها را باید با زبان قلم، بیان و هنر برای آیندگان بازگو کرد تا این بازنگری و تشریح حماسه‌ها در دل خود با تولید محتوا بتواند مزیت‌ها و شاخص‌ها را در خصوص باید‌ها و واقعیت‌های جنگ فراهم سازد و عامل بازدارندگی و جلوگیری از تبلیغ و تخریب ارزش‌ها از سوی دشمنان باشد.
وی با بیان اینکه، امسال که در آستانه چهارمین دهه از عمر پر برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و این نظام مقدس هستیم، تاکید کرد: باید برنامه‌های چهار دهه مقاومت و پایداری و هشت سال دفاع جانانه و ایثار و ادبیات دفاع مقدس چنان ترسیم شود که دشمنان را از طراحی‌های خود مایوس و جوانان را از رمز و راز ماندگاری این عظمت که هر کسی که این راه را پیمود به گران بهاترین گنجینه آفرینش که همانا ایمان به خدای لایزال و امید بستن به عنایات اوست، دست یافته است، آگاه کرد.
جانشین فرمانده سپاه فتح استان با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان، رزمایش ۲۰ هزار نفری در استان، رژه نیرو‌های مسلح، تکریم سربازان در حال خدمت، غبار روبی گلزار شهدا، سرکشی به خانواده معزز شهدا، تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و آزادگان در دستگاه‌های اجرایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی گلزار شهدا، برپایی برنامه‌های فرهنگی هنری، تبیین نقش مردم در دوران جنگ، تولید محتوا واستفاده از فضای مجازی، تجلیل از شهدای ورزشکار، حضور مداحان ملی در آیین ها، تقدیر از فرماندهان جنگ و ... را برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم گفت: دوران دفاع مقدس هویت بخش نسل‌های امروز و فردای کشور است.
امیرعباس آسمند با محوریت تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، افزود: تاریخ دفاع مقدس به عنوان یک ذخیره و ظرفیت محسوب می‌شود و باید توجه ویژه‌ای به آن شود و این در حالی است که دشمنان برای زیرسوال بردن و به فراموشی سپردن آن تلاش می‌کنند.
آسمند با بیان اینکه، دفاع مقدس هویت بخش نسل‌های مختلف در کشور است، بر همکاری و هم افزایی بخش‌های مختلف برای انتقال چنین ظرفیت‌های مهمی به جامعه و به ویژه نسل جوان تاکید کرد.
وی افزود: مردم ما در دوران دفاع مقدس بدون از شعار زدگی با تکیه بر لطف الهی، وحدت و پیروی از بیانات امام خمینی (ره) عزت، استقلال و خوداتکایی را نهادینه کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف طی هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: هفته دفاع مقدس مختص یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاه‌ها در تحقق برنامه‌های این هفته تلاش کنند.
آسمند اظهار داشت: احیا و زنده نگه داشتن ظرفیت‌های دفاع مقدس طی این هفته مورد تاکید می‌باشد و هدفگذاری‌های مناسبی برای این هفته طراحی و برنامه ریزی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار