از سوی بسیج اساتید کشور اعلام شد:

تشکیل ستاد راهبرد نگاری دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی

سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه چهل ‏سالگی و ورود به دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی از تشکیل ستاد راهبرد نگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۰۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

تشکیل ستاد راهبرد نگاری دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج اساتید کشور با کمک و همراهی صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی، به تشکیل ستاد  راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی مبادرت نموده است.

چهار دهه پر فراز و نشیب از جهان معاصر که با انفجار نور و انقلاب بزرگ اجتماعی و فرامدرن در ایران آغاز شد، در حال سپری شدن است. در دهه اول، حکومت پهلوی (قدرتمندترین حکومت غرب آسیا و شمال آفریقا) سقوط کرد؛

در دهه دوّم آن، ابرقدرت شوروی و ایدئولوژی کمونیزم در مقابل انقلاب اسلامی سقوط کرد؛

در دهه سوم آن، حکومتِ صدام سقوط کرد؛

در دهه چهارم انقلاب اسلامی امّا فرعون ­های منطقه سقوط کردند و اینک در آستانه چهل ‏سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، منتظر اسقاط حکومت نامشروع اسرائیل( مرکز اصلی طراحی جنگها و نابسامانی های منطقه و جهان) و افول ایدئولوژی سرمایه ‏داری هستیم،

در همین راستا برای کمک به تصمیم گیری های کلان و در جستجوی افق های نو در جهان معاصر که هر روز شاهد تحولّی مهم و بی نظیر مثل چالش رو به گسترش بین قدرت‌های متحد استراتژیک و پیمانهای جدید ژئوپلیتیک و ژئو اکونومیک هستیم؛ لازم است انقلاب اسلامی، از نظرات هزاران استاد دانشگاه در رشته ‏های مختلف و دیگر نخبگان در نهادهای مختلف پژوهشی و راهبردی بهره مند شود؛ از این رو بسیج استادان کشور با کمک و همراهی صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی به تشکیل ستاد  راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی مبادرت نموده تا از همه ظرفیت ‏های جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، علمی و سرمایه‏­ های ­انسانی داخل و خارج از کشور بدون تنگ نظری ‏های حزبی، قومی و مذهبی برای فعلیت تمدنی آن استفاده شود.

با این رویکرد، متخصصین بر آن هستند که ضعف ناپسند مدیریت های اجرایی طی چهار دهه گذشته در بهره گیری از امکان‌ها و توانایی‌های فراوان انقلاب اسلامی برطرف ‏شود.

گفتنی است رونمایی از این ستاد در آیین اجلاس سراسری استادان در روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در تالار فردوسی دانشگاه تهران انجام خواهد شد.

ارسال نظرات