خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی خبر داد
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: 14 شهریور ماه رزمایش 20گردان بیت المقدس در استان و یک هزار گردان در سراسر کشور طی چند روز انجام می شود که ارتش های دنیا به این سرعت حتی هزار گردان را نمی توانند به خط کنند.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۵۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات خواهر اظهار داشت: توانمندسازی نیاز بسیجیان و از برنامه های اساسی سازمان است برای اینکه مدیران مسلط داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی ها از بیرون به مجموعه بسیج نگاه و برداشت می کنند که بسیج وضعیت و امکاناتش خوب است و تمام امکانات نظام در اختیار بسیج است اما حقیقت اینطور نیست.

متأسفانه همه دولت ها وظیفه شان را در قبال بسیج خوب انجام ندادند

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان با بیان اینکه در قانون اساسی تشکیل و پشتیبانی بسیج برعهده دولت است تصریح کرد: متأسفانه همه دولت ها وظیفه شان را در قبال بسیج خوب انجام ندادند و حتی قانونی برای حمایت از بسیجیانی که در این مأموریت ها و اردوها شرکت می کنند وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بسیج در همه مقاطع انقلاب وظیفه خودش را به خوبی انجام داده است. مخصوصاً بسیج در دفاع مقدس، جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی در انجام تکلیف پیشگام ترین مجموعه بوده است.

قاسمی خطاب به افرادی که برای اولین بار فرمانده پایگاه بسیج شده اند گفت: مکتبی و ولایت مدار بودن از شاخصه های بسیجیان برای خدمت است. جنگ، صلح و فراخوانی با دستور فرمانده کل قوا است و ولایتمداری موضوع جدی در دستور کار بسیجیان است.

وی عنوان داشت: اصل دوم بسیج مردمی بودن و فراگیر بودن در همه اقشار است. ما هیچ قشر، بخش و اداره ای نداریم که در آنجا بسیج به غیر از حضور مردم تشکیل شده باشد و بدون هزینه، وقت و پشتیبانی مردم فعالیت کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه اصل جهاد و انقلابی گری را از بسیج بگیریم مانند بقیه نیروها می شود اظهار داشت: پیروزی و عزتی را که در دفاع مقدس بوجود آوردیم به دلیل جلودار بودن بسیجیان بود.

بسیج نظمش با اعتقادش است نه سمبلک

 وی با اشاره به اصل سازمان یافتگی در بسیج تصریح کرد: بعضی ها به بسیجی تهمت بی ترمزی و بی حساب و کتاب می زنند در حالیکه بسیج از ابتدا در سطح ستادی و رزمی منظم بوده است و کارهایی انجام داده که ارتش های منظم دنیا نتوانستند. بسیج نظمش با اعتقادش است و سمبلک و نمادین نیست.

قاسمی با تأکید بر اینکه اصل انعطاف پذیری در مأموریت های بسیج وجود دارد گفت:  پنج روزی است که اجرای رزمایش هایی به ما ابلاغ کردند که در برنامه های سال نبوده است و به اقتضای امروز که نظام با تهدیدهای  دشمن مواجه است باید رزمایش ها را ضربتی انجام دهیم.

 وی ادامه داد:  14 شهریور ماه رزمایش  20گردان بیت المقدس در استان و هزار گردان در سراسر کشور طی چند روز انجام می شود که ارتش های دنیا به این سرعت حتی هزار گردان را نمی توانند به خط کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان بیان داشت: در هفته دفاع مقدس بنا است 20هزار بسیجی در مرکز استان تجمع کنند در حالیکه قوی ترین دولت ها با بیشترین امکانات چنین توانی ندارند.  میانبر زدن و برش تاکتیکی در برنامه ها از ویژگی های بسیج است.

هیاهوی ترامپ در برابر امداد الهی هیچ است

وی متذکر شد: خیلی از مسئولین دولتی و اقتصادی کشور قبل از سال که برنامه ریزی داشتند پیش بینی نمی کردند که وضعیت کشور چنین شود یا تهدیدهای ترامپ در این مقطع و چند روز آینده که بنا است تحریم های جدید را اعمال کند این طور پیش آید اما بسیج با ورود به هنگام باید روحیه استقامت و پایداری را در جامعه نهادینه کند.

قاسمی با بیان اینکه اصل بعدی در بسیج اخلاص است اظهار داشت: کار در بسیج خدمت رسانی بدون مزد و مواجب است و بسیجی اجرش را از خدا می خواهد. اصل پیشتازی، خط شکنی، بن بست شکنی و  سبقت در کارهای خیر از دیگر شاخصه های بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: اصل نوآوری در بسیج اولویت دارد و پایگاهی موفق است که هر روز با ایده های جدید و خلاقیت نوجوانان و جوانان را در کنار بزرگان بکار گیرد. در بسیج اصل معرفت، بصیرت، تحول و نوشوندگی داریم.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه پایگاه بسیج در ابتدا نیرو و امکانات ندارد و فرماندهان باید پیگیری کنند گفت: ما در مقطعی هستیم که دشمن به شدت سعی می کند ما را مأیوس کند و به شما تلقین کند که دنبال کارهای بسیج نروید چون مقام و پولی ندارد بنابراین امید دادن به بسیجیان و مردم یک وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: هیاهوی ترامپ در برابر امداد الهی هیچ است و اگر ملت مانند دوران دفاع مقدس مقاومت کنند قطعاً پیروزی با ما است.

وحدت نیاز امروز جامعه است

قاسمی با بیان اینکه وحدت نیاز امروز جامعه است تأکید کرد: رهبری امروز علارغم اینکه کوتاهی های برخی مسئولین را می دانند اما چون دشمن متحد شده ما نباید در داخل اختلاف و شکاف ایجاد کنیم و از دشمن غافل شویم.

وی آمادگی برای حضور در همه صحنه ها را از ویژگی های بسیجیان دانست و گفت:  تمام اردوهای جهادی باید یک دوره به خدمت رسانی به حاشیه شهرها بروند و تلاش می طلبد که خدمت رسانی را در دستور کار بسیج قرار دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان با تأکید بر لزوم شناخت دشمن اظهار داشت: نیرنگ دشمنان امروز پیچیده تر شده است نیرنگ عربستانی ها است که از طرفی برخورد خوبی با حجاج دارند اما از طرف دیگر بر سر مسلمان مظلوم در یمن آتش می ریزند و اسرائیل را پشتیبانی می دهند.

وی اظهار داشت: در مطالبه گری از مسئولین قوا و دولتمردان در موضوعات مختلف مانند عفاف و حجاب خیلی جدی باشید و با برنامه در حضور مسئولین سؤال از آنها را در پایگاه مطرح کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها