کتاب کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران ـ عراق در بوته نقد نقادان

نشست نقد و بررسی کتاب کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران ـ عراق نوشته نویسنده نروژی خانم راندی هونشمار اوی گاردن در موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌‌شود
کد خبر: ۹۰۵۲۸۵۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نشست نقد و بررسی کتاب کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران ـ عراق نوشته خانم راندی هونشمار اوی گاردن، ترجمه و ویراستاری مجید کریمی در موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌ مقدس برگزار می‌شود.

در این نشست سعید ملک‌زاده و خدایار روزبهانی از منتقدان ادبی به نقد وبررسی این کتاب برای حضار می‌پردازند.

نویسنده در این کتاب بیان می دارد که استفاده سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق نشان دهنده این مطلب است که چگونه شورای امنیت سازمان ملل در انجام کارش برای جلوگیری کردن از کاربرد سلاح شیمیایی که باعث شده است هزاران نفر زخمی و کشته شوند، شکست خورده است.

ما این مسئولیت را داریم که حقایق تاریخی را نه فقط از یک دیدگاه بلکه از دیدگاه های مختلف روشن کنیم. به این منظور است که ما باید درباره تاریخی سیاه بنویسیم. ما باید از این ها درس بگیریم تا دوباره اشتباه نکنیم و تاریخ به ما فهم عمیق تری می دهد که جهان اکنون به چه شکلی است و چگونه این رویدادها ما را ساخته است.

گفتنی است این نشست، سه شنبه، 13 شهریور از ساعت 10 الی 12 در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی میزبان کتاب دوستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار