مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اعزام ۱۵ قاری زنجانی به عراق برای تبلیغ فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: قاریان در شهرهای مختلف برنامه محفل انس با قرآن کریم دارند.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۱۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان:حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر جنتی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و استقبال از این طرح گفت: اجرای این طرح در استان زنجان موفق بوده و هم اکنون مرحله دوم آن در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۱۵ هزار نفر در قالب طرح تربیت حافظان قرآنی؛ اقدام به حفظ قرآن از یک تا حفظ کل قرآن کرد‌ه‌اند؛ افزود: البته از ظرفیت حفاظ نیز در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

جنتی در ادامه از اعزام ۱۵ قاری زنجانی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به کشور عراق خبر داد و گفت: این افراد به منظور تبلیغ فرهنگ قرآنی به این کشور اعزام شدند و در روز عید غدیر در حرم امام حسین (ع) در محفل انس با قرآن کریم حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه قاریان در دومین روز در کاظمین و سومین روز نیز در سامرا حضور خواهند داشت؛ تصریح کرد: قاریان زنجانی در چهارمین روز نیز در حرم حضرت ابوالفضل (ع) حضور خواهند داشت.

گفتنی است؛ از مجموع ۱۵ قاری اعزامی به کربلا ۱۲ نفر آقا و سه نفر خانم هستند.

 

ارسال نظرات