خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر امید صبح دیروز با پیگیری مراکز بین المللی این دانشگاه در زاهدان حضور یافت.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۱۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
اعطای وام ۵۰ میلیونی به دانشجویان علمی کاربردی 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از سیستان و بلوچستان، ریاست دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور با حضور در زاهدان و در جمع روئسا مراکز و کارشناسان واحد استانی این شهر از تاسیس مراکز بین المللی و نوآوری این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع کشور بیان داشت: حدود 600 مرکز در کشور و 450 رشته در مقطع کاردانی و 350رشته در مقطع کارشناسی در این دانشگاه داریم.

دکتر امید خطاب به روئسای مراکز اظهار داشت: مراکز رشته های خود را متناسب با ماموریتشان باید انتخاب کنند و در سیستان و بلوچستان با توجه به پتانسیلهای موجود نظیر ترانزیت، سواحل، کشاورزی، معادن، گردشگری و.... باید برنامه ریزی ویژه در خصوص آموزش شود.

وی گفت: در حال حاضر 60 مرکز نوآوری داریم که 2 مرکز نوآوری در این استان راه اندازی شده است همه مراکز دانشگاهی باید مرکز نوآوری متناسب با موموریت خود را تاسیس نمایند. این مراکز، زمینه ساز مرکز رشد هستند و می توانند دانش آموختگان این دانشگاه را در شرکتهایی کنار یکدیگر قرار دهند. به شرکتهایی که در این مراکز توسط دانشجویان ایجاد شود وام 50 میلیونی 2 درصدی اعطا خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع کشور تاکید کرد:  آموزش های دانشگاه علمی کاربردی آموزش های خاص است و به مانند دانشگاه های دیگر به صورت عام آموزش نمی دهد. امسال برای اولین بار سطح بندی مراکز انجام گرفت و در این سطح بندی مراکز در چهار سطح تقسیم بندی شدند. این رتبه بندی مراکز در کشور کیفیت کار دانشگاه ها را افزایش می دهد.

امید در خصوص راه اندازی کلینیک کسب و کار در دانشگاه جامع استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:

اطلاع رسانی کارگاههای و سمینارها در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، حمایت از دانشجویان دارای کسب و کار معرفی رشته های دانشگاهی درآمدزا، معرفی رشته هایی که در آینده نزدیک به زودی منسوخ می شود، معرفی دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآفرین جهت دریافت تسهیلات به نهادهای مختلف، عارضه یابی و شناسایی مسایل کسب و کارها، ارائه راه کار برای بهبود عملکرد کسب و کارها از جمله کارهای این مجموعه خواهد بود.

وی در انتها افزود:  با توجه به همجواری استان با دیگر کشورها که نیاز به حوزه آموزش مهارتی دارند، هم ایجاد مراکز نوآوری در استان و هم پذیرش دانشجوی خارجی از حوزه خلیج فارس و هم پاکستان و افغانستان از دیگر برنامه های این دانشگاه است.

ارسال نظرات