معاون امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: به منظور تخصیص اعتبار ملی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۵۲۶۸۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا واعظ مهدوی معاون نوبخت روز شنبه (۱۰ شهریورماه) در آیین آغاز بکار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: مردم مریوان حماسه‌های خونباری برای دفاع از این مرز و بوم داشتند و امروز هم برای حمایت از آیین‌ها و فرهنگ کشور در صحنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما به هنر نیاز داریم، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند ذهن‌ها را از آلام و گرفتاری‌هایی که این روز‌ها با آن دست به گریبان هستیم، دور کند.

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: هنر و فرهنگ بویژه تئاتر باید درد‌ها و آلام مردم را بیان کند کما اینکه در کنار آن، شادی و سرور را به شهروندان هدیه می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۵۲۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: پس از بررسی، ۸۷ طرح و ایده در بخش مسابقه و ۱۵ اثر در بخش سنتی و آیینی به مرحله بازبینی ارسال شد.

جلال قلعه شاخانی از حضور گروه‌هایی از پنج کشور فرانسه، اسپانیا، ارمنستان، عراق و آذربایجان در این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: در نهایت ۲۰ اثر در بخش مسابقه و چهار اثر هم در بخش سنتی و آیینی برای رقابت پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه بخش کودک و نوجوان، مرور و خارجی در رقابت‌ها حضور ندارند و صرفا به اجرا می‌پردازند، اضافه کرد: ۳۹ گروه نمایشی ۱۲۵ اجرا خواهند داشت که ۱۱۲ اجرای آن در مریوان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: برای نخستین بار شاهد اجرا‌هایی از هنرمندان این جشنواره در سنندج، سقز و سروآباد هم به صورت همزمان خواهیم بود.

قلعه شاخانی با بیان اینکه از ۱۰ گروه برگزیده و معرفی شده توسط داوران در طول سال برای اجرا در مریوان حمایت می‌شود، یادآور شد: هر ماه یکی از این ۱۰ گروه می‌تواند در مریوان اجرا داشته باشد تا فرایند و روند جشنواره در طول سال ادامه داشته باشد.

فرماندار مریوان هم در این آیین با اشاره به اینکه از سرمایه و سرمایه گذار حمایت می‌کنیم، گفت: این شهرستان امنیت پایدار دارد و هیچ مشکلی بویژه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف نداریم.

مریوان آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران است/ وعده پیگیری تخصیص اعتبارات ملی به جشنواره تئاتر مریوان/ حضور ۵ کشور خارجی در جشنواره سیزدهم

محمد شفیعی اظهار داشت: امیدواریم ردیف اعتبار ملی برای جشنواره تئاتر مریوان تخصیص یابد تا نیازی به بهره گیری از اعتبارات شهرستانی نباشد.

وی افزود: شهادت ۱۱ مرزبان در حادثه تروریستی چندی پیش و جانباختن چهار محیطبان و فعال زیست محیطی در آتش سوزی هفته گذشته باعث شد برخلاف سال‌های گذشته کارناوال شادی جشنواره تئاتر مریوان برگزار نشود.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت و با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی ایران و انجمن هنر‌های نمایشی استان کردستان از ۱۰ تا ۱۴ شهریور در مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات