خبرهای داغ:
کتاب «شوخی‌های جدی، فلسفه تد کوهن» اثر تد کوهن، با ویرایش و مقدمه دانیل هرویتز منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۶۱۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، تد کوهن یک مقاله ‌نویس اصیل و گیرا بود که به خاطر هوش پیگیر، جذابیت و حسی عمیق برای زندگی مشهور بود. ازنظر کوهن، نوشتن روشی از اکتشاف بود و همچنین بزرگداشت، عمق و پیچیدگی اشیاء توسط بیشتر فلاسفه و زیبایی شناسان حرفه‌ای مغفول مانده بود اما نه توسط بیشتر مردم. کوهن چه در مورد قواعد بیس بال می‌نوشت، یا رانندگی، یا انتقاد سوم کانت؛ در مورد هیچکاک، سرامیک یا لطیفه، اثبات کرد که اگر شما جهان را با توجهی سردرگم اما صادقانه مطالعه کنید، کمابیش در هرجایی می‌توانید چیزی را برای فلسفه ‌بافی در موردش بیابید.

 

این مجموعه که توسط فیلسوف دانیل هرویتز ویرایش و معرفی شده است، برخی از بهترین کارهای کوهن را برای دریافت سبکی منحصربه‌ فرد گرد هم آورده است که کوهن را به ‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فلاسفه‌ نسل خودش تبدیل کرده است. در میان نقطه نظرات، توجه‌ها، و واکنش‌های خنده‌دار در مورد فیلم‌ها، ورزش، هنر، زبان و زندگی، در اینجا مقالات کلاسیک کوهن در مورد استعاره و مقاله‌ برنده‌ جایزه‌ پوشکارت او در مورد بیس بال، همراه با خاطرات، تخیل و حتی شعر یافت می‌شود.

این شوخی‌های جدی که پر از نوآوری‌های روح آزاد او هستند، می‌تواند در خانه و خارج از کابین ثوریو در آب‌های دریاچه‌ والدن باشد، زیرا که آن‌ها اینجا هستند و اثبات می‌کنند که هوش، حسی است و طنز خوب هم می‌تواند جایی در مکتوبات فلسفی داشته باشد.

این اثر در ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها