خبرهای داغ:
حجت الاسلام نوری زاده در گفتگو با مهر:

ولایت پذیری شرط حیات اسلامی است

حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران برنامه های عید سعید غدیر در استان تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۸۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک ایام الله دهه امامت و ولایت و تبریک عید الله الاکبر عید سعید غدیر خم با اشاره به برنامه های غدیری در ایام الله عید سعید غدیر خم در استان تهران، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در تهران برای این ایام در نظر گرفته شده که شامل این موارد می شود؛ کارگاه آمورش درس‌هایی از نهج البلاغه ویژه مسئولین حیات مذهبی، گفتمان ولایت و رفتار علوی برای دانش آموزان و خانواده ها، کانون‌های جمعیتی و مساجد، هدایت و حمایت از ۵ هزار مراسم و جشن توسط تشکل های موردی مساجد و کانون‌های جمعیتی، ساماندهی و اعزام ۱۲۰۰ مبلغه به کانون های جمعیتی مراکز و محافل دینی، برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی توسط تشکل های مردمی که حدود ۲ هزار مورد است. حمایت از راه اندازی نمایشگاه کتاب محصولات حوزه امامت و ولایت که حدود ۲۰۰ مورد است. برپایی مراسم بزرگداشت دهه ولایت در ۱۹۲ مسجد روستایی توسط روحانیون مستقر، تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی و سایت های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، فعال کردن ستادهای غدیر شهرستان ها و شهر تهران، مسابقات فرهنگی و شب شعر از طریق تشکل های وابسته و توزیع اقلام آموزشی و تبلیغی حدود ۱۰ هزار مورد و حمایت از مراسم اطعام در ۱۰۰ مسجد محوری و فعال.

حجت الاسلام نوری زاده افزود: این موارد، فعایت هایی است که در مکان‌های فرهنگی در استان تهران انجام خواهد شد.  همچنین هیئت های مذهبی بانیان امر خیر در این ایام هستند و بسیاری از فعالیت های متنوع در نهادها و سازمان های دیگر فرهنگی در این ایام انجام می‌شود، با این هدف که یک فضای الهی و فضایی توام با یاد و نام امیرالمونین(ع) و فضایی ترنم انگیز و شاد در تهران داشته باشیم.

وی افرود: همچنین در شهر تهران در مراکز محوری همچون امامزاده صالح، شهرری و در میدان های اصلی شهر مثل میدان امام حسین(ع) و بعضی مراکز دیگر شهر، این تشکل ها به صورت ویژه حضور می‌یابند و شاهد جشن‌های نمادین در این ایام خواهیم بود.

حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده در پایان سخنانش تصریح کرد: ولایت پذیری شرط عمده حیات اسلامی و حیات دینی است و اگر در خط امامت و ولایت باشیم، انشاءالله اسلام باقی خواهد ماند و حیات اسلام و حیات دین و حیات قرآن به پذیرش ولایت امیرالمونین(ع) و اولاد معصوم شان وابسته است. نمونه عینی این ولایت هم در مبحث ولایت فقیه در زمان غیبت می‌تواند نمود پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها