خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: اقتصاد وابسته به نفت، اشتباه مدیریتی و فشار خارجی از علل مشکلات کنونی است و امروز طلا سکه و ارز نوسان شدیدی دارد و در معیشت مردم مشکل ایجاد کرده است که باید بتوان شرایط را کنترل کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۶۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم صبحگاه سپاه پاسداران روز شنبه با حضور سردارشاهرخی، فرمانده سپاه استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان در محل سپاه صاحب الامر قزوین برگزار شد.
عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع سپاهیان و بسیجیان در حسینیه سپاه قزوین گفت: اگر بقیه دستگاهها کمک نکنند نمی توان کاری را پیش برد و در این شرایط انتظار داریم با وحدت و همدلی از مشکلات عبور کنیم.
وی افزود: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدمات دولت را منعکس کنیم و امسال در میان بیش از ۱۴۲۴ پروژه نیروگاه بزرگ ۶۲ مگاواتی در سیاهپوش طارم به بهره برداری رسید که در مدت یک سال ساخته شد.
زاهدی بیان کرد: در استان قزوین تاکنون ۱۴۰ مگاوات برق بادی به بهره برداری رسیده است و تا پایان سال به ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.
وی اظهارداشت: در انرژی باد و خورشید ظرفیت های خوبی داریم که باید آن را فعال کنیم.
زاهدی تصریح کرد: در تحلیل شرایط که چرا به اینجا رسیدیم باید گفت اقتصاد ما وابسته به نفت بوده و هست و یک نسخه در رژیم گذشته امریکا برای ما پیچید بنام اصلاحات ارضی که هم کشاورزی را نابود کرد و هم با پولی که به مالکان داد و یک سری ندانم کاری به اینجا رسیدیم.
وی افزود: مالکین، پولهای زمین را به شهر آوردند و زمین مسکونی خریدند و ساختمان ارزش پیدا کرد و ریشه آن تزریق پولهای اصلاحات ارضی بود و این روند ادامه داشته و امروز ۵۰۰ هزار خانه خالی مسکونی داریم که قیمت را بالا می برد و مسکن یک سرمایه شده و در کشور در حالی که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی داریم اما قیمت بالاست.
استاندار قزوین یادآورشد: امروز خودرو هم کالای سرمایه ای شده و ایراد دوم اینکه هر روز یک بانک تاسیس شد و نقدینگی را جمع و نگهداری کرد.
زاهدی تصریح کرد: یک جامعه وابسته به وام و بانک داریم و یک حرص و ولع در جامعه ایجاد شده که اقتصاد تحت تاثیر قرار گرفته و بانکها بنگاه داری کردند.
وی اظهارداشت: سیستم بانکی از ابتدا که شکل گرفت برای سرمایه گذاری نبود بلکه نگهداری پول بود در حالی که بانک باید بانکداری می کرد.
استاندار گفت: بانکها آنقدر ملک و املاک دارند که ۴۰ درصد سرمایه آنها کارخانه و ساختمان است و در کنار آن موضوع نقدینگی در کشور درست مهار نشد زیرا اگر وارد تولید می شد به اشتغال و تولید منجر می شد و از تورم جلوگیری می کرد.
وی افزود: پرداخت یارانه دست کردن در جیب فقرا به نفع پولدارها بود و۱۰ سال است یارانه می پردازیم و یک تریلیون و ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داریم و امدن ترامپ و تغییراتی که در عرصه بین المللی ایجاد کرد تورم را بالا برد.
استاندار گفت: اقتصاد وابسته به نفت، اشتباه مدیریتی و فشار خارجی از علل مشکلات کنونی است و امروز طلا سکه و ارز نوسان شدیدی دارد و در معیشت مردم مشکل ایجاد کرده است که باید بتوان شرایط را کنترل کرد.
وی اضافه کرد: دشمنان به حوادث دی ماه دل بسته اند و فکر می کنند می توانند به هدف برسند در حالی که در یک ماه گذشته دهها فراخوان از سوی رسانه های بیگانه داده شد اما هیچ تجمعی نداشتیم.
زاهدی گفت:دوجریان سلطنت طلب و نفاق در این شرایط وارد کار شده اند اما جریان سلطنت طلب هیچ طرفداری در داخل ندارد هرچند بنیه مالی قوی دارند اما تعدادشان کم است و مردم از جریان نفاق هم متنفرند.
وی اضافه کرد: کنار هم قرار گرفتن رجوی و رضا پهلوی بزرگترین ضربه را به دشمنان زده و دیگر هیچ فراخوانی استقبال نمی شود.
استاندار بیان کرد:در جنگ اقتصادی هستیم هر چند اشتباه هم داریم اما اصلاح می کنیم و امیدواریم از این شرایط عبور کنیم زیرا با جنگ، تحریم، سختیها آشنا هستیم و مردم هر کجا احساس کنند نظام در خطر است حتی اگر ناراضی باشند می ایستند و دفاع می کنند.
 
استاندار قزوین در ادامه به سوالات حاضران پاسخ گفت.
 
کنترل قیمت مسکن، زمان بهبود شرایط اقتصادی، حضور در برنامه های هفته فرهنگی قزوین و مبارزه جدی تر با احتکار از سوالات مطرح شده بود.
 
در ادامه حجت الاسلام علی معبودی نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: امیدواریم همواره در مسیر غدیر حرکت کنیم و از ارزشها صیانت کنیم.
 
وی با گرامیداشت هفته دولت تصریح کرد: وقتی شهید رجایی ترور شد دشمنان فکر می کردند کار نظام تمام است اما به لطف خدا این انقلاب همچنان با رهبری ولی فقیه به کار خود ادامه داد و امروز هم با تبعیت از ولایت و حضور در صحنه از بحرانها عبور خواهیم کرد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها