خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی صداوسیما با اشاره به وجود تفکر مرجئه در جامعه امروز ما گفت: ظهور بلاهای جدید در جامعه به علت گناهان جدید همچون فضای مجازی و سایر گناهان است که گذشته وجود نداشته است.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۵۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی در مراسم بزرگداشت میلاد امام کاظم (ع) و ایام غدیریه در مسجد موسی بن جعفر (ع) پای نخل شاهرود در سخنانی با تاکید بر اهمیت مجالس اهل بیت و استفاده از این مجالس اظهار کرد: در آیات و روایات فراوان تاکید شده که با حضور در این مجالس عمر انسان با برکت می‌شود و پیامبر اکرم برای حضور در این جلسات ثواب‌های بی شماری را ذکر کرده اند.
وی با اشاره به زمان امام کاظم (ع) گفت: امام در برهه خطرناکی به امامت رسید که منصور دوانیقی به حکومت رسیده بود و در باب امام همه مسلمانان و غیر مسلمانان بر عابد بودن و زاهد و بخشنده بودن وی تاکید دارند و لقب کاظم به علت صبر و حلم ایشان به امام اطلاق می‌شده است در آن برهه دشوار امامت ایشان.
این کارشناس اعتقادی صدا و سیما با بیان اینکه دوران امامت، اما از خفقان بسیاری برخوردار بوده است افزود: باید بدانیم این مجالس مجانی به دست ما نرسیده است و خون دل‌ها خورده شده تا ما امروز در کنار اقیانوس نور بنشینیم.
وی ادامه داد: در زمان امام فرقه‌های زیادی بود و امام این انقلاب را ادامه داد مثل فرقه مرجئه که در زمان امروز هم ما این مشکل را داریم و نزدیک به سکولاریسم است که فقط ایمان را کفایت می‌دانند و عمل را لازم نمی‌دانند و متاسفانه در جامعه ما این فرهنگ دیده می‌شود و در زمان امام کاظم هم بود.
استاد حوزه و دانشگاه قم با تاکید بر اینکه امام کاظم اسلام ناب را حفاظت و توسعه داد و دفاع کرد گفت: این مجالس و فرهنگ و ایمان که داریم به زحمت‌های موسی بن جعفر و فرزندان و اجداد طاهرین ایشان است که امروز چنین سرمایه عظیمی را داریم.
وی با اشاره به سرمایه غدیر و ائمه اطهار بیان کرد: ما می‌توانیم با ائمه با دنیا تحدی کنیم و دنیا در طول ۲۵۰ سال حضور ائمه نمی‌تواند مقایسه کند و یک نقطه خاکستری نیز در زندگی ائمه وجود ندارد و این است که ما می‌توانیم این دوران و زندگی تک تک ائمه را با دنیا تحدی نماییم.
محمدی با اشاره به تثبیت امامت توسط امام کاظم علیه السلام افزود: امام در مدت امامت خود به شبهات پاسخ دادند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند که تا ۱۸۰ نفر نقل شده است در آن شرایط اختناق.
وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم علیه السلام گفت: امام می‌فرماید هرگاه مردم گناهی انجام دهند که قبلاً انجام نمی‌دادند خداوند بلای جدید که قبلاً نبوده نازل می‌کند که ما در عصر حاضر می‌توانیم مشاهده کنیم که فضای مجازی قبلاً نبوده که گناه انجام شود و امروز هست پس عذاب جدید نیز هست.
این کارشناس رادیو معارف تصریح کرد: بیماری‌هایی مثل ایدز و ضعف و اعصاب و ... به خاطر گناهان جدید است چرا که در گذشته مردم ما با نان خسک و سختی زندگی خوشی داشتند، اما امروز با این همه امکانات زندگی خوش نیست و این خود یک نوع بلاست.
وی با اشاره به مشکلات فراوان در غرب گفت: اینکه می‌گویند در غرب خوشی هست اینگونه نیست و این مشکلات روحی و روانی و ابن کار‌های پیت مثل همجنس گرایی و ازدواج با حیوان و حتی مجسمه و ربات به علت بدبختی آن‌ها و این خود نوعی بلاست که بر آن‌ها نازل شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها