خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهدا سیر الی الله را با اراده خود انتخاب کردند/ جوانی، فرصت طلایی برای رشد و کمال انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهدای گرانقدر و همه جوانهایی که در این 40 سال انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در دفاع حق علیه باطل ایستادند؛ شیر مادر بر اساس محبت علی(ع) و ولایت امام زمان(عج) نوشیدند که رویش های انقلاب هستند.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۲۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز (شنبه 10 شهریورماه) در مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان با اشاره به مسئله خودشناسی و انسان شناسی اظهار داشت: انسان مشترکاتی با بقیه اجناس و خلایق دارد که بیش از جماد و نبات مشترکاتی با حیوانات دارد چون بدن انسان جماد است اما خود انسان جماد نیست.

وی عنوان داشت: مشترکاتی انسان با حیوانات دارد اما خود حیوان نیست. تنها خاصیت ما انسانیت و کنترل هوای نفس است و بقیه ابزار است اما انسان همواره بر سر دو راهی است اما بیش از همه دوران در جوانی است که سرنوشت خودتان را رقم می زنید.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: خدای متعال هر دو انگیزه را در سنین جوانی در وجود انسان قرار داده است و حق انتخاب با خودمان است و چون چراغ فطرت بر جوان زنده و بانشاط است و فرصت طلایی برای رشد، کمال و سیر الی الله دوران جوانی است.

 انگیزه فطرت و حق طلبی در جوان بسیار قوی است

وی با بیان اینکه بهترین فرصت عمر برای سیر به کمال دوران جوانی است افزود: جوان انگیزه حق طلبی دارد و گاه انگیزه های مادی و حیوانی ممکن است مانع شوند اما راه را باید انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: انگیزه فطرت و حق طلبی در جوان بسیار قوی است و می بینید که جوان، ایده آل فکر می کند و آنچه مهم است اینکه در مبانی یا مصادیق اشتباه نکند.

وی اظهار داشت: در تاریخ می بینیم که برترین جوانانی که همه امکانات زندگی دنیایی برایشان محقق بوده اما حق طلب بودند و وجدان انسانی و حق پرستی و فطرت دین خدا را ترجیح داده اند.

عبادی با اشاره به ظلم و ستیز خاندان ابوسفیان با پیامبر و اهل بیت ایشان در تاریخ صدر اسلام گفت: ظاهرش این است در این خاندان که اهل فساد و تباهی است انسان اهل نجات در آن نیست.

وی اضافه کرد: انسان فطرت دارد و در شرایطی قرار می گیرد که حقیقت طلب می شود و باطل او را اشباع نمی کند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: معاویه صغیر پسر یزید بود و مردم با او بیعت کردند که جانشین پدرش شود اما این جوان وجدانش بیدار بود و فکر کرد که حکومت در جامعه اسلامی جایش نیست و چراغ فطرتش روشن شد.

 وی اظهار داشت: این حاکم بر بالای منبر رفت و به مردمی که با او بیعت کرده بودند گفت "جدم معاویه به قصد خلافت علیه مردی جنگید که مؤمن ترین و عالم ترین انسانها بود و جدم به ناحق خلافت را غصب کرده است. بعد از او پدرم یزید بدتر عمل کرد و خاندان پیغمبر را به ناحق به شهادت رساند من چنین ظلمی را نمی پذیرم .

حجت الاسلام عبادی با اشاره به عمل معاویه ابن یزید گفت: این جوان بر سر دو راهی قرار گرفت و فطرت الهی در وجودش بالفعل بود و تصمیم درستی گرفت.

وی عنوان داشت: در عین حالی که آنهایی که ظلم و ناحقی کردند در میان مردم و عالم بالا حرمتی ندارند اما هرکس در هر شرایطی خودش می تواند تصمیم بگیرد این طور نیست که وراثت و تربیت تنها نقش داشته باشد و مهم اراده خود انسان است.

لذتی که حق پرستی دارد هیچ وقت هواپرستی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه لذتی که حق پرستی دارد هیچ وقت هواپرستی ندارد گفت: امام علی(ع) فرمودند " چقدر فاصله بین دو نوع عمل است عملی که رنجش تمام شود و اجرش باقی ماند انسان همواره نشاط دارد بر خلاف عمل دنیایی که لذتش تمام می شود و تبعاتش ادامه دارد که از این نوع زیاد داریم".

وی با بیان اینکه هر کسی به راهی می رود اما راه حق انسانیت به روی همه باز است افزود: شهدای گرانقدر و همه جوانهایی که در این 40 سال انقلاب  و هشت سال دفاع مقدس در دفاع حق علیه باطل و محرومین در مقابل مستکبرین ایستادند؛ شیر مادر بر اساس محبت علی(ع) و ولایت امام زمان(عج) نوشیدند که رویش های انقلاب هستند.

ما فتنه نمی کنیم اما از فتنه نمی هراسیم

عبادی با بیان اینکه گرچه جوانان قبل از انقلاب را ندیده اند اما انسان موجودی است که می تواند گذشته را مجسم و تصمیم بگیرد و امروز پشت سر رهبری جهان اسلام بر اساس عدالت طلبی حرکت می کنند.

 وی خاطرنشان کرد: عدالت طلبی و حق خواهی مسئله بین المللی است و دو قطب ظلم و حق طلبی دنیا را فرا گرفته و سمبل آن در اربعین حسینی است که تنها بحث مسلمانان نیست بلکه شیعه، سنی، زرتشتی، ارمنی و یهودی به سمت کربلا حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در اربعین حسینی جمعیت 40میلیونی همه مسلمان نیستند اما انگیزه حرکت بین آنها یکی است و در برابر قدرت استکباری که فقط تهدید می کند و قتل و ویرانی شهرها و درندگی ها دارند اما مسلم آنچه که در نهایت پیروز است حق است.

وی متذکر شد: ما فتنه نمی کنیم اما از فتنه نمی هراسیم چون در آخرالزمان با ظهور مهدی(عج) پشت سر این فتنه هاست و دنیا دچار تحولی عظیم می شود و آرمانهای مقدس انسانی ـ الهی و حق طلبی به بار می نشیند.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار