مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان گفت: کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ۲۹ روستای محروم بدون برق را در اولویت محرومیت زدایی قرار داده است.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۱۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان، سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس سیاست‌های کمیته امداد امام(ره) اقدامات ضروری و لازم برای روستا‌های بدون برق این استان در دست پیگیری و اقدام است.

وی افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند تا شهریورماه سال جاری نیاز‌های اولیه زندگی این مناطق را تهیه کند و برای تامین نیاز‌های مرتبط با وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی مانند دریافت یارانه، شناسنامه، امور برق، آب، راه، بهداشت، سلامت، و آموزش و پرورش با هدف محرومیت زدایی نسبت به هماهنگی اقدام کند.

عبادی ادامه داد: در این رابطه با گروه‌های جهادی استان سیستان و بلوچستان نسبت به استفاده از ظرفیت آنها در رفع محرومیت این مناطق به عمل خواهد آمد.

وی گفت: توزیع لوازم اولیه زندگی برای تمامی خانواده‌های ساکن این روستا‌ها از قبیل اجاق گاز و کپسول، موکت، یک عدد روفرشی، تشک، پتو، بالش، سرویس آشپزخانه و غذا خوری، خمره سفالی چهار لیتری برای نگهداری آب خنک، سبد غذایی از برنامه‌های اصلی این نهاد است که در درون هر روستا این خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین توزیع منبع آب برای هر خانواده یک تانکر ۵۰۰ لیتری و برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار یک تانکر پنج هزار لیتری برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: برای خانوار‌های ساکن در روستا‌های فاقد برق به صورت چند خدمتی یا معیشت بگیر ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش آموزان، خدمات مشاوره و راهنمایی و جهیزیه دختران در شرف ازدواج در اولویت قرار دارد.

عبادی گفت: این نهاد با توجه به ضرایب بالای محرومیت و خشکسالی این استان رسیدگی و آموزش بهداشت فردی خانوار‌ها به ویژه فرزندان، تهیه لباس و کفش مناسب برای اعضای خانوار، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، توزیع سبد غذایی برای کودکان زیر شش سال را در اولویت قرار داده است.
ارسال نظرات