خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان قزوین گفت: مهم ترین راه خروج کشور از معضلات اقتصادی پیش رو، تکیه بر توان داخلی و تحقق اصل اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۸۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین سردار محمد شاهرخی؛ ضمن تبریک عیدسعید غدیرخم اظهار کرد: غدیرخم عیدی بود که به همه ما ثابت کرد ولایت امیرالمومنین همان ولایت خداوند متعال است که از طریق این امام بزرگوار به بشریت رسیده است و اهمیت ولایت و امامت به میزانی است که خداوند به پیامبر اسلام فرمودند اگر این ابلاغ را به مردم نرسانی نبوتت کامل نیست.
وی در ادامه افزود: تاریخ اسلام و تاریخ ایران اسلامی در دوره‌های مختلف نشان داد که وجود ولایت نعمت بزرگی بود که توانست ایرانیان را در عرصه‌های مختلف به مسیر حق رهنمون باشد، امروز باید شکرگذار نعمت ولایت و رهبری در کشورمان باشیم که مقتدرانه در مقابل زورگویی‌های دنیای غرب به خصوص امریکا ایستاده اند و کشتی انقلاب را به پیش می‌رانند.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: امسال انقلاب ما در شرایطی ۴۰ سالگی خود را پشت سر می‌گذارد که کشور اول منطقه است و در جهان نیز حرفی برای گفتن دارد، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، دفاعی، نظامی، فناوری‌های مختلف، تکنولوژی‌های روز جهان صاحب ایده و نظر است و این پیشرفت و توسعه چشمگیر همچون خاری در چشم و استخوانی در گلوی دنیای استکبار به‌خصوص امریکای جنایتکار ایجاد مزاحمت کرده است.
وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب طی ۳۹ سال گذشته نشان دادند از وحدت و همدلی و اتحاد ملت ایران و مسئولان نظام و پشتیبانی از انقلاب و نظام هراس گسترده ای دارند، بنابراین در مسیر تفرقه‌افکنی بین ملت و مسئولان قدم برداشتند، همه باید بدانیم که امروز افزایش وحدت و همدلی وظیفه اصلی ماست.
این مسئول درباره گزارش خدمات رسانی سپاه و نیروهای بسیجی استان قزوین در راستای خدمات رسانی، از اعزام تیم‌های پزشکی تخصصی و عمومی به مناطق محروم خبر داد و ابراز کرد: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان قزوین یکی از اقداماتی است که مورد توجه جدی مسئولین سپاه استان قزوین است.
اعزام بیش از 70هزارنفر به اردوهای جهادی
وی عنوان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 152 تیم پزشکی در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم، روستایی و همچنین مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند.
شاهرخی افزود: در سال جاری 42 تیم در قالب طرح «رهنمون» به مناطق محروم و آسیب پذیر در استان قزوین اعزام و به مردم خدمات عمومی و تخصصی پزشکی ارائه داده اند.
وی ادامه داد: همچنین 3تیم پزشکی عمومی و تخصصی نیز به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و بابا اسکندر اعزام شده اند، این در حالی است که در سال گذشته نیز پس از وقوع زلزله تیم پزشکی متعددی در قالب گروه‌های جهادی اعزام شده بودند.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین همچنین از برپایی 52 ایستگاه سلامت در استان خبر داد و گفت: این تیم‌های پزشکی در لیالی قدر و همچنین در حاشیه اجرای برنامه ستاره باران در تمامی شهرهای استان قزوین مستقر و به مردم خدمات پزشکی ارائه دادند.
وی عنوان کرد: اعزام تیم‌های بهداشتی در مناطق استقرار قرارگاه پیشرفت و آبادانی شامل روستاهای حوزه دستجرد، گرمارود و طارم از دیگر برنامه‌های جهادی بوده که توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قزوین انجام شده است.
شاهرخی با اشاره به اردوهای جهادی برگزار شده توسط این سازمان در 5 سال اخیر تاکید کرد: از سال 92 تا به امروز 70 هزار و 132 نفر در قالب گروه‌های جهادی به اردوهای طرح هجرت و جهادی اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز 5 هزار و 133 نفر در اردوهای طرح هجرت شرکت داشته اند، بیان کرد: 704 نفر در اردوهای 7 روزه محلات و حقوقدانان، 2 هزار 635 نفر در اردوهای طرح هجرت یک روزه ،669 نفر در اردوهای هجرت 10 روزه دانشجویی و طلاب، 81 نفر در اردوهای طرح هجرت 3 روزه بسیج مهندسین کشاورزی، عمران و صنعت، 730 نفر در قالب تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، و 314 نفر در قالب اردوهای هجرت دانش آموزی برای ارائه خدمات جهادی به مناطق محروم، کم برخوردار و آسیب دیده اعزام شده اند.
این فرمانده نظامی با بیان اینکه باید بحث ریزگردها در استان قزوین جدی گرفته شود، تاکید کرد: اگر این نکته مهم جدی گرفته نشود و از کنار آن ساده عبور کنیم مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات جدی در حوزه ریزگرد روبرو خواهیم شد.
وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان قزوین مسئولیت بیابانزدایی و کاشت نهال در بیش از 2هزار هکتار اراضی بوئین زهرا و آبیک را برعهده گرفته است.
بیابان‌زدایی از بیش از 2هزار هکتار از مراتع استان قزوین
شاهرخی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع ریزگردها در استان مستلزم یک کارجهادی و انقلابی و همچنین هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های دولتی با هدف آماده سازی بستر ورود مردم برای مقابله با این پدیده است.
وی ادامه کرد: با همت جهادگران بسیجی، در یکسال اخیر 2هزار و 114 هکتار از مراتع استان در مناطق دشت الله آباد بوئین زهرا و یعقوب آباد آبیک با هدف بیابان‌زدایی، نهال کاری شده است.
این مسئول اضافه کرد: با اجرای این طرح 1300هکتار از مراتع الله‌آباد بوئین زهرا و814 هکتار از مراتع یعقوب آباد آبیک تحت پوشش نهال‌هایی همچون آتریپلکس، قره‌داغ و تاغ قرار گرفته اند.
وی گفت: موضوع بیابان‌ها در عین حال که یک تهدید محسوب می‌شود، می‌تواند به سادگی تبدیل به یک فرصت ارزشمند و اقتصادی برای کشور و منشأ تولید درآمدها، ثروت و استقرار جمعیت در روستاها و آبادانی کشور شود.
شاهرخی اذعان کرد: بسیج سازندگی با این رویکرد که تهدید را به فرصت تبدیل کند و با استفاده ظرفیت تخصصی و علمی که در اختیار دارد و مهم تر از همه با داشتن جوانان مومن و انقلابی که شوق خدمت را دارند به دنبال خدمت به مردم در این حوزه است.
وی تصریح کرد: مهم ترین راه خروج کشور از معضلات اقتصادی پیش رو، تکیه بر توان داخلی و تحقق اصل اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی است.
شاهرخی افزود: ظرفیت‌های موجود در کشور برای تحقق و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی کافی است، اما متاسفانه برخی نگاه‌های خاص در کشور باعث شده تا استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه، مغفول بماند.
وی با بیان اینکه سپاه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی تاثیرگذار و کلیدی داشته است، گفت: این نهاد انقلابی توانسته با تاثیرگذاری خوب در بین آحاد جامعه در پیشبرد این فرمایش مقام معظم رهبری نقشی مهم ایفا کند.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به عملکرد سپاه و سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: پرداخت تسهیلات در 13 عرصه شامل پرورش ماهی، ماکیان، مرغ بومی قارچ خوراکی، زنبور عسل، شترمرغ، دام سبک و سنگین، ورمی کمپوست، صنایع تبدیلی، کشت علوفه هیدروپونیک، محصولات گلخانه ای، کشت زعفران و داربستی کردن بوته انگور، از جمله اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال زایی بوده است.
این فرمانده سپاه ادامه داد: از سال 92 تا پایان سال 96 مبلغ 441 میلیارد و 55 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و با پرداخت این میزان تسهیلات، تا پایان سال گذشته برای 3هزار و 16 نفر در استان قزوین اشتغال‌زایی شده است.
ساخت 11 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا به امروز نیز یک میلیارد و 630 میلیون ریال تهسیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شده است، همچنین یکی دیگر از اقدامات این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان بوده است که در این راستا نیز از ابتدای سال 92 تا پایان سال گذشته حدود 3 هزار و 300 نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.
فرمانده سپاه استان قزوین یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی و سپاه با تمام قدرت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند، اما بدون شک تحقق این عملیات بزرگ به تنهایی ممکن نیست و همه آحاد ملت و مسئولین باید در قبال تحقق آن دغدغه داشته باشند.
وی با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه نیز گفت: سپاه پاسداران از دقایق نخست زلزله در کنار مردم زلزله زده بوده و طبق وظیفه، تا بازسازی کامل مناطق زلزله در کنار مردم خواهد ماند.
شاهرخی عملکرد سپاه را در کمک به مردم مناطق زلزله زده نقشی کلیدی دانست و اظهار کرد: از ساعات اولیه وقوع زلزله امدادرسانی در دستور کار بوده و سپاه استان قزوین نیز تلاش کرد تا برحسب ماموریت‌های سپرده شده در کنار مردم به ارائه خدمت بپردازد.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت رسیدگی به مردم در دو روستای قره بلاغ اعظم و بابااسکندر بر عهده سپاه استان قزوین بود، اضافه کرد: توزیع 430 تخته چادر و توزیع بیش از 4 هزار 800 پرس غذای گرم از نخستین اقدامات این سازمان در کرمانشاه بود.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 240 کانکس با ارزش 1 میلیارد و 361 میلیون ریال برای اسکان موقت مردم این دو روستا تامین شد، بیان کرد: 79 کانکس از محل کمک های مردم و 161 کانکس نیز با کمک قرارگاه خاتم تهیه و در اختیار مردم این دو روستا گذاشته شد.
وی با اشاره به اعزام 12 تیم جهادی پزشکی در سال 96 به این دو روستا گفت: بیش از 2 هزار و 770 نفر تحت پوشش ویزیت رایگان این تیم‌های جهادی قرار گرفتند، همچنین 24 تیم جهادی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و بیش از 3 دهزار 600 نفر روز در قالب این گروه‌های جهادی به مردم در دو روستای قره بلاغ اعظم و بابااسکندر خدمات ارائه کردند.
فرمانده سپاه استان قزوین همچنین از توزیع کمک‌های غیر نقدی از جمله پوشاک به ارزش 86 میلیون تومان در بین مردم این دو روستا خبر داد و ابراز کرد: بیش از 16 هزار 200 کیلوگرم آرد نیز به ارزش ریالی 17 میلیون تومان برای پخت نان بین مردم قره بلاغ اعظم و بابااسکندر توزیع شد.
وی ادامه داد: 11 باب مسکن خانواده تحت پوشش بهزیستی نیز در سرپل ذهاب توسط بسیج سازندگی و سپاه استان قزوین و با کمک اصناف خیر استان ساخته و تحویل نیازمندان شد.
وی گفت: از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی کمک به حوزه عمرانی استان و تلاش برای ارائه خدمانی عمرانی مطلوب به مردم در نظام جمهوری اسلامی است.
شاهرخی افزود: این سازمان از ابتدای سال 92 تا پایان سال 96 بیش از 54 پروزه عمرانی شامل غسالخانه ، مخزن آب، پایگاه اورژانس، حسینیه، آبرسانی به روستا، مسجد و ساخت سرویس بهداشتی را در دستور کار داشته است.
سپاه همراه دولت در خدمت‌رسانی حضور دارد
وی افزود: بیش از 27 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه‌ها توسط سازمان بسیج سازندگی هزینه شده که 12 میلیارد ریال آن توسط سازمان‌ها و نهادهای دیگر تامین شده و مابقی هزینه نیز توسط سپاه استان تامین شده است.
فرمانده سپاه استان قزوین ادامه داد: همچنین در سال جاری نیز 14 پروژه توسط معاونت عمرانی این سازمان در حال اجرا است، این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در حال اجرا است و 10 مورد از آن نیز به صورت 100 درصد تکمیل و آماده بهره برداری است.
وی تصریح کرد: سپاه همراه دولت به دنبال خدمت رسانی به مردم و رفع محدودیت‌ها و مشکلات مردم است و دولت نیز می‌تواند از این پتانسیل بالقوه به بهترین نحو ممکن استفاده کند.
وی افزود: بدون شک بهترین راه شکست تهدیدات و توطئه‌های دشمن اتکا به سرمایه‌های داخلی و توجه به ظرفیت‌های عمیق کشور است.
شاهرخی در پایان یادآور شد: سپاه با حفظ وحدت و همدلی تمام توان خود را در اختیار مردم قرار داده و امیدواریم بتوانیم در سایه این وحدت و همدلی هرچه زودتر مرحله گذار از مشکلات را طی کنیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها