خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج در نشست خبری رزمایش اقتدار عاشورایی عنوان کرد:
سردار غیب پرور گفت:رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با حضور بیش از 7 هزار گروه جهادی و رزمایش هزار گردان بیت المقدس کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۶۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج که امروز شنبه ۱۰ شهریور ماه برگزار شد؛ با اشاره به رشادت های جوانان این مرز و بوم در مقابل دشمنان و هشت سال دفاع مقدس گفت: همانطور که مستحضر هستید ۳۸ سال از دفاع مقدس میگذرد و امسال هفته دفاع مقدس همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار می شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی که با فراز و نشیب های بسیاری در طول ۴۰ سال اخیر مواجه بود و یک روزی در آن نگذشت که شاهد دسیسه و مکر دشمنان نباشیم. البته از ویژگی های بارز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این است که در مقابل خطوط باطل نه گفته و بر آرمان‌ها و خواسته‌های خود استوار ایستاده است همچنین این استواری در مقابل خطوط باطل به یمن وجود مردمی فداکار و رهبر عظیم الشأن حضرت آیت الله خامنه ای محقق شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به لزوم برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج عنوان کرد: با توجه به شرایط مقتضی کنونی و همچنین آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جا داشت که بسیج دست به یک کار فوق العاده ای همچون برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی زند.
وی با اشاره به مهمترین اهداف و محورهای رزمایش سراسری اقتدار شورای بسیج تصریح کرد: این رزمایش در مرحله اول از ۹ شهریور ماه آغاز و تا ۲۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت که در مرحله دوم نیز همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود یکی از مهم ترین اهداف و ویژگی های رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج امید بخشی به مردم و مأیوس کردن دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است همچنین تعامل با دستگاه‌های خواستار همکاری با سازمان بسیج از دیگر اهداف و زمینه های این رزمایش است.
سردار غیب پرور با اشاره به جزئیات رزمایش اقتدار عاشورایی و نیز آماده سازی گروه های جهادی در قالب این رزمایش برای کمک به محرومین و مستمندان تصریح کرد در دوران دفاع مقدس در اوج اعزام رزمندگان رشید اسلام سپاهی به نام محمد رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم راه اندازی شد تا خیلی عظیم بسیجیان و داوطلبانه جنگ علیه باطل در جبهه‌های نبرد را سازماندهی و اعزام کند بر همین اساس به یاد و خاطره آن حماسه بزرگ و اعزام خیل عظیم بسیجیان در قالب سپاه محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی اقدام به اعزام گروه‌های جهادی با عنوان سپاهیان محمد رسول الله ۲ کردیم.
بر همین اساس حدود ۷۰۱۴ گروه جهادی متشکل از ۱۵۰ هزار نفر برای کمک رسانی و حمایت از مناطق محروم فعالیت می کند و در طی ۲۴ ساعت گذشته که از آغاز رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج می گذرد طبق آمار واصله در منطقه خمینی شهر استان هرمزگان نزدیک به ۱۰۰ پزشک که قالب آنها دندانپزشک می باشند به مردم محروم خدمت رسانی کردند. همچنین حدود چهار هزار نفر در حاشیه شهرهای استان خراسان شمالی در قالب ۲۱۲ گروه جهادی فعال هستند.همچنین در مدت یک روز از برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج گروه های جهادی در شهرها و استان های مختلف کشور از جمله زنجان خوزستان سیستان و بلوچستان آماده خدمت رسانی به محرومین می باشند.گفتنی است حدود ده هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند کشور در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج توزیع و در چند روز آینده ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر دیگر نیز اهدا می شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آثار و برکات گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مستمندان و محرومان کشور با هدف محرومیت زدایی عنوان کرد:گروه های جهادی یکی از برکات مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است اما ایجاد یک هماهنگی سراسری برای فعالیت متمرکز امری ضروری است که این گروه ها را در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج تکمیل کردیم که فعالیت خود را تا ۲۹ شهریور ماه ادامه خواهند داد.
وی با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰۰۰ گردان در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج گفت: حضور نزدیک به ۱۰۰۰ گردان بیت المقدس و آغاز رزمایش آنها در استان‌های اردبیل قم و کهگیلویه و بویر احمد از دیگر برنامه های رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در روز گذشته بوده است و امروز این رزمایش در استان‌های زنجان خراسان آغاز شده و تا ۲۹ شهریور در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تشکر از همکاری های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از پوشش مناسب رزمایش اقتدار عاشورایی و انعکاس آن در رسانه ملی تصریح کرد:پیش از برگزاری این رزمایش جلساتی را با جناب آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار کردیم که طی قول ها و مساعدت همکاری ایشان شاهد انعکاس مناسب و با قوت برنامه های رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در رسانه ملی بودیم که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنیم.
سردار غیب پرور با اشاره به اهم برنامه‌های رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج عنوان کرد: این رزمایش در مرحله اول طی دو بخش شامل اعزام گروه‌های جهادی و رزمایش هزار گردان بیت المقدس از ۹ شهریور ماه آغاز و تا ۲۹ امین روز از ماه پایانی تابستان سال ۹۷ ادامه خواهد داشت. همچنین این رزمایش پس از مرحله اول شاهد توقف ۳ تا ۴ روزه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز هماهنگی و حضور همه جانبه نیروهای مسلح در رژه سراسری ۳۱ شهریور ماه خواهد بود.همچنین این رزمایش در مرحله دوم پس از حضور سازمان یافته با حضور هفت هزار نیروی بسیجی در میادین و شهرهای بزرگ کشور ادامه خواهد داشت.
وی افزود: همانطور که میدانید سازمان بسیج مستضعفین مفتخر به حضور بیش از ده‌ها میلیون بسیجی است اما طی رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان سازمان یافته در ۳۲ سپاه استانی در یک روز خاص تجمع می‌کنند که اوج این تجمع در شهر تهران با حضور ۱۰۰ هزار نفر بسیجی برگزار می شود؛بسیجیانی که مایه قوت و امیدواری نظام جمهوری اسلامی ایران و به انقلاب هستند.
سردار غیب پرور با اشاره به عنوان رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج گفت: این رزمایش با شعار وحدت و پیشرفت کار خود را آغاز کرده زیرا عقیده داریم وحدت گرانیگاه و پاشنه آشیل انقلاب اسلامی است به گونه ای که در زمان گرفتاری ها و روی آوری عارضه و مشکلات بر مردم صرف نظر از نگاه‌های سیاسی باید به صورت واحد و متحد پشت رهبر معظم انقلاب ایستاد و از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها