حجت السلام خوبانی گفت : طبق آیه قرآن کسانیکه در راس حکومت اسلامی قرار می گیرند از ربانیون هستند.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۶۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی سپاه قائم¬شهر حجت الاسلام مهدی خوبانی در جمع پایوران وسربازان ناحیه اصل ولایت فقیه را برای تشکیل جامعه اسلامی ضروری ولازم دانست و گفت : ولایت فقیه هم از نظرعقل هم اجماع ،کتاب وسنت مورد تایید می باشد که لازمه اصلی تشکیل حکومت دینی در جامعه محسوب می شود .
مدیر حوزه علمیه محمدیه قائم شهر افزود : برقراری حکومت اسلامی مانندنماز،حج،خمس و زکات جزء احکام اولیه است واگر حاکمیت دولت اسلامی نباشد اجرای احکام الهی غیر ممکن خواهد بود.
خوبانی با اشاره به واقعه غدیر به تشریح اهمیت آن پرداخت و گفت: برخی ها با این واقعه برداشتهای متفاوت داشته اند، عده ای اعتقاد دارند که پیامبراکرم (ص)، علی(ع) را به عنوان دوست یا به عنوان سرپرست ویا ... معرفی نموده است در صورتی که دلایل محکمی وجود دارد که پیامبر اکرم(ص)در سال آخر عمر خویش حضرت علی (ع)را به عنوان جانشین خود وامام و پیشوای بعد از خود معرفی کرده است چرا که پیا مبر برای این امر مهم آیه ی نازل شده از جانب خداوند (یا ایهالرسول بلغ بما انزل الیک)را بیان فرمودند وبه جمیع زاءران خانه خدا چه آنها که عقب مانده بودند وچه آنها که پیش افتاده بودند دستود داد در مکان غدیر جمع شوند ودر آن مکان نماز بجای آورد و خطابه جاری ساخت واینها همه دلایل محکمی مبنی بر رسالت پیامبر از جانب خدا برای معرفی حضرت علی(ع) برای چنین امری بود.
وی در ادامه بیان ادله تشکیل حکومت گفت: وجود ملت،سرزمین،هیئت حاکمه از عناصر ابتدایی تشکیل یک حکومت می باشد وکسانیکه در راس این حکومت اسلامی قرار می گیرند که به بیان قران کریم جزو ربانیون بوده و قدم در مسیر ائمه اطهار (ع) گذاشته باشند چرا که این افراد هم خدا و هم کتاب خدا را بهتر از دیگران می شناسند.
خوبانی در پایان بر اساس آیه های قران به دو آسیب بزرگ حکومت اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان نمود : تنزل از اجرای قانون خدا برای حفظ رضایت مردم و تابع دنیا شدن حاکمان دین دو آسیب بزرگی است که در قران برای حکومت های اسلامی به آن اشاره شده است و هیچ جامعه ای بدون حکومت دوام نخواهد داشت حتی اگر حاکمان حکومت به فرموده ی امام علی (ع) فاجر باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها