خبرهای داغ:
توسط ارکستر فلارمونیک تبریز و گروه کُر ارک؛
کنسرت اپرای کوراوغلی شب گذشته با حضور علاقه مندان موسیقی کلاسیک آذربایجانی به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۶۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آخرین اجرای فصل تابستان ارکستر فلارمونیک تبریز در اسل 1397 شب گذشته در دو سئانس با همراهی گروه کر ارک و سولیست های آوازی برگزار شد و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، ارکستر فلارمونیک تبریز رهبری یاشارشادپور و با برگزاری موسسه ندای ایماژ کنسرت فاخری از بزرگان موسیقی کلاسیک جهانی و آذربایجانی همچون گزیده‌ای 45 دقیقه از اپرای کوراوغلی به صورت سازی و آوازی ( بدون تئاتر)، *آریای اپرای شاه اسماعیل اثر مسلم ماقامائیو، آریای اپرای وطن اثر قاراقارایئف، آریاهای اپرای سیمونه بوکانگرا و ارنانی اثر جوزپه وردی و *رومنس بخته‌ور اولدوم بر روی صحنه برد.

ارکستر فلارمونیک تبریز تا به حال به همت و همراهی موسسه ندای ایماژ از بهمن ماه سال 93، دوازده اجرای رسمی از آهنگسازانی همچون ولفگانگ آمادئوس موتزارت، چایکوسفکی، بتهوون، شوبرت، اشتراوس، قاراقارایئف، فیکرت امیرُف و اوزییر حاجی بیگُف که از بزرگان موسیقی کلاسیک جهانی و آذربایجانی محسوب می‌شوند اجرا کرده و این کنسرت سیزدهمین همکاری مشترک ارکستر فلارمونیک تبریز و موسسه ندای ایماژ شمرده می‌شود.

کنسرت اُپرای کوراوغلی در قالب یک گروه  کُر 60 نفری و یک ارکستر کامل 80 نفری با 5 سولیست کُر در حضور علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک آذربایجانی هنرنمایی کرد.

رامین مجلسی، بهنام ملکی، حمید حسن زاده، آیدین غلامرضایی و حامد احمدی و ترکیب سولیست‌های گروه کُر را تشکیل دادند.

اپرای کوراوغلی و وطن و همچنین اپرای سیمونه بوکانگرا و اِرنانی از اپراهای اصلی اجرا می‌شود اما رومنس بخته‌ور اولدوم  و اپرای شاه اسماعیل صفوی توسط مراد کاشف آهنگساز تبریزی در قالب اُرکستراسیون مجدد نوشته شده است.

این کنسرت با ترکیب سازی ارکسترسمفونیک (زهی، بادی چوبی، بادی برنجی و سازهای کوبه‌ای) و همچنین سازهای آذربایجانی همچون تار آذری، سرنا و بالابان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها