جشن عاطفه ها تجلی عشق و نمایش عاطفه مردم نیکوکار در کمک به همنوع خود است. همایشی که همه می آیند تا فقر و درماندگی را از چهره دانش آموزان محروم بزدایند.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۰۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، مردمان آذربایجان سرافراز بار دیگر دل هایشان را به سوی شهر مهربانی به پرواز در می آورند و در این جشن کریم و بخشنده بودن را تمرین می کنند.

بیایید غم از رخسار کودکان و یتیمان نیازمند بزداییم.کودکانی که مهربانی و همزبانی را می جویند. این جشن فرصت مناسیی است تا همه با هم لباس، کفش و کیف نو بر تن این کودکان نیازمند بپوشانیم و نگذاریم سال تحصیلی را با لباس کهنه و غم نداری آغاز کنند.

بیایید به فکر کودکان و نوجوانان سرزمین مان باشیم که به دلیل فقر مالی خانواده توان خرید لوازم التحریر،کیف و کفش را ندارند و لاجرم با دلی شکسته و چهره ای غمگین پای به مدرسه می گذارند و با حسرت به همسالان خود می نگرند و اشک در چشمان معصومشان حلقه می زند.

براستی آیا می توان با خیال راحت سر به بالین گذاشت و شب را به صبح رساند در حالی که همنوعان مان به دلیل نداری شرمنده فرزندان خود می شوند و آنان را با دست خالی روانه مدرسه می کنند.؟شرافت انسانی و وجدان بیدار مان حکم می کند که با مساعدت نقدی و غیر نقدی به این دانش آموزان و تامین مایحتاج تحصیلی شان،دلهای آنان را شاد کنیم تا خزانشان بهاری شود.

آری جشن عاطفه ها روزی است که قلک های مهربانی می شکنند تا دلی نشکند. بار دیگر در این روز از آسمان آبی ایران اسلامی باران عطوفت می بارد تا درختان عاطفه میوه ایثار نثار کنند. حکایت جشن عاطفه ها حکایت شاد کردن دل نیازمندان است و معنی کردن همدلی.

در آستانه بهار علم و دانش و بازگشائی مدارس، آذری های سخاوتمند بار دیگر شکوه همدلی خود را در جشن عاطفه ها به نمایش خواهند گذاشت. 12 هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند کمک مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی هستند.

جشن عاطفه ها امسال با شعار «لبخند مهر بسته به مهر شما» برگزار می شود. مراسم جشن عاطفه ها به صورت متمرکز روز ۱۵ شهریور ماه در سطح کشور، ۱۶ شهریورماه در مصلی‌های نماز جمعه و ۱۱ مهر ماه در مدارس برگزار می‌شود.گفتنی است با هدف جمع آوری کمک های دانش آموزان به همنوعان نیازمند خود 280 هزار پاکت جشن عاطفه ها در سطح مدارس استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.

کمک های جمع آوری شده پیش از آغاز مدارس میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.جشن عاطفه ها هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید و پیش از بازگشایی مدارس به منظور جذب کمک های مردمی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت اجرا می شود.

مردم نیکوکار در جشن عاطفه های سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند که با مشارکت مردم استان کمک های خیران در جشن عاطفه های امسال از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد شد.

مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و آسان همچون تلفن گویای 0968877، نرم‌افزارهای موبایلی "سکه" و "سنا" یا از طریق واردکردن کد #041*8877* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت کمک های خود به دانش آموزان نیازمند اقدام کنند.

طاهر خیری

ارسال نظرات