خبرهای داغ:
یک استاد دانشگاه در خصوص توصیه علمی امام کاظم(ع) گفت: حضرت می فرمایند در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، كلید بصیرت و كمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شكوهمند در امور دین و دنیاست؛ که از نظر من در مورد تحصیل علم و معرفت که مورد تاکید اسلام است بسیار کاربردی می باشد.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۶۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مهدیه امراللهی نیا، استاد درس اخلاق و معارف اسلامی و عضو بسیج فعال طلاب ضمن تبریک میلاد موسی بن جعفر(ع) در خصوص روز دقیق میلاد حضرت(ع) گفت: طبق روایات مشهور، ذی الحجه، ماه ولادت امام هفتم است، از جمله كتاب محاسن  بَرقي در روايت مفصلي از ابوبصير نقل مي‎كند که «حج» را خدمت امام صادق (ع) بود، وقتی از مكه به قصد مدينه بيرون آمد. در مسير خود، وقتي به ابواء رسيد در آنجا، موسي بن جعفر (ع) به دنيا آمده بود.

وی همچنین گفت:  در روایتی از امام عسکری(ع) در كتاب دلائل الامامه هم آمده است که ایشان فرمودند که امام كاظم(ع) در ماه ذي‏حجه در ابواء به دنيا آمد، بنابر این روایت می‌توان گفت که اگر قبول كنيم ميان علما شهرتی بر وقوع ولادت حضرت در هفتم ماه صفر باشد با وجود روایاتی از این دست، از قدرت ساقط و ضعيف مي‏گردد.

این استاد دانشگاه تعداد فرزندان امام(ع) را 37 دختر و پسر دانسته و افزود: امام رضا(ع)، عباس، قاسم، ابراهیم، اسماعیل، هارون، حسن، جعفر، احمد، حمزه، محمد، اسحاق، عبدالله، عبیدالله، زید، فضل، سلیمان، حسین، فاطمه کبری و فاطمه صغری، رقیه، حکیمه، ام ابیها، رقیه صغری، ام جعفر، خدیجه، زینب، آمنه، ام سلمه، میمونه و ام کلثوم از جمله فرزندان این حضرت هستند.

امراللهی نیا، توجه به یک حدیث امام موسی کاظم(ع) را بر سرلوحه مسیر علمی بسیار موثر دانسته و گفت: حضرت می فرمایند در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، كلید بصیرت و كمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شكوهمند در امور دین و دنیاست؛ که از نظر من در مورد تحصیل علم و معرفت که مورد تاکید اسلام است بسیار کاربردی می باشد.

وی در پایان نیز گفت: به نظرم حدیث معروف حضرت که می فرماید هر کسى که دو روزش مساوى باشد(و روز بعد بهتر از روز قبل نباشد) مغبون است نیز باید سرلوحه زندگی هر مسلمانی قرار گیرد تا بر آن اساس با مراقبه ی هر روزه، بتواند در زندگی معنوی و مادی خود پیشرفت داشته باشد. 

ارسال نظرات