عده ای شارلاتان با نفوذ در دستگاه ها دنبال کسیه دوزی برای خود ،قبیله و فامیل و رانت خواری های آنچنانی هستند .
کد خبر: ۹۰۵۲۳۴۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت السلام والمسلمین سیدجعفر رضایی ،امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت :این شهیدان خدمتگزارانی خالص و بی ریا بودند که باید همواره روش و منش آنان در جامعه اسلامی برجسته باشد .

️امام جمعه رامسر در تبیین وظایف یک مسئول در تراز جمهوری اسلامی گفت: ماهیت اصلی انقلاب اسلامی خدمت به قشر محروم و مستضعف است وشعار آرمانی انقلاب نیز همین بوده اما متاسفانه عده ای شارلاتان با نفوذ در دستگاه ها دنبال کیسه دوزی برای خود ،قبیله و فامیل و رانت خواری های آنچنانی هستند تا نگاه مردم را از اصالت جمهوری اسلامی منحرف کنند و موجب ضربه به نظام مقدس شوند

وی در تبیین واقعه غدیر افزود :غدیر روز اکمال دین و اتمام حجت الهی است .اگر اعمال و عبادات انسان را به مانند دانه های تسبیح متصوّر شویم ، ولایت و امامت امیرالمومنین رشته ای است که این دانه ها و اعمال را بهم متصل می کند .آری امامتِ امّت اسلامی همان رشته تسبیح است که اگر قطع بشود امت اسلامی ازهم می پاشد و ارزش و بهای خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم به امامتِ امت اسلامی تعرض شود . مثلا واژه امام را از ما می گیرند و واژه دیگری بجای او می گذارند
هر اسمی مسمایی دارد وقتی اسم عوض می شود مسما هم عوض می شود .رابطه مسلمانان با رهبرشان رابطه رهبر و ملت نیست رابطه امام و امت است .

وی در توضیح جایگاه امامت افزود :امام شان بسیار بالایی دارد ، در قرآن آمده است ،حضرت ابراهیم خلیل وقتی از همه آزمایشات الهی سربلندفارغ شد، با اینکه پیامبری اولوالعزم بود خداوند به او فرمود :حالا می توانی برای امّت خویش امام باشی. مقام امامت به گونه ایست که مردم باید به سمت امام می رفتند تا امامت شکل بگیرد . همانگونه که امت بدون امام معنا ندارد، امامت بدون امّت هم محقق نخواهد شد.

️رضایی در ادمه افزود: اگر میبینید در تاریخ دشمنان اهل بیت توانستند سر از بدن امام حسین جدا کنند به این دلیل است که قبل از آن توانستند بر سر امامتِ امت بلاهایی فرود آوردند که بین حقیقت امامت و اصالت امّت فاصله بیافتد.

خطیب جمعه ی رامسر در ادامه افزود: برخی به مناسبت غدیر و نام امیرالمومنین جشن و جُنگ و کنسرت برگزار می کنند ولی دریغ از چند کلمه و چند دقیقه سخنرانی برای غدیر و امیرالمومنین!! شادی های واقعیِ اینگونه مناسبتها را رها کرده و به شادی های کاذب و غفلت آمیز رو می آورند.

مبادا غدیر که روز پیمان با ولایت و امامت است برای ما غَدَر ( پیمان شکنی و فریب ) با امیرالمومنین باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها