مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر به معنای رفع آسیبهای اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۱۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

حسین مسگرانی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در قرآن کریم بار‌ها به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است به طوریکه از آن به عنوان عامل رستگاری انسان یاد شده است.

وی با اشاره به راه‌های تبلیغ این فریضه، افزود: ابزار تبلیغاتی مانند پوستر بنر و تولید برنامه‌های مختلف از راه‌های ترویج این فریضه در بین مردم هستند.

مسگرانی بیان کرد: روحانیان نیز می توانند با استفاده از تریبون‌ها و نفوذ کلامی که در بین مردم دارند به احیاء این فریضه بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه، سهم ادارات در امور فرهنگی نیم درصد است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر پرداختن به همه خوبی‌ها است.

این مسئول ادامه داد:  توجه جدی به مهمترین معروف ها و منکرها در نظام اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری و انعکاس از رسانه های عمومی متناسب با چهلمین سال پیروزی انقلاب به ویژه شعار سال و معرفی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نهاد فرهنگی، مردمی و تعالی بخش مهمترین هدف اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی می باشد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی و آمیخته با مراحل مختلف است.
ارسال نظرات