خبرهای داغ:
یوسفی از اجرای ماده 112 قانون توسعه پنج ساله ششم کشور و افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان دولت در استان خوزستان خبرداد.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۹۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش بسیج ؛ طبق ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه که در اسفندماه سال 1395 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، دولت موظف به جبران عقب ماندگی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در کشور شده است.

طبق همین ماده، ستاد کل نیروهای مسلح می بایست تا سال اول برنامه ششم، مناطق عملیاتی مشمول این ماده را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نموده تا ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص یافته به گونه ای که سالانه 10 درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز شهرهای اندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندر امام خمینی، ماهشهر و هندیجان را از استان خوزستان، مشمول این ماده کرده است.

 

در همین ارتباط، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، گفت: این قانون که برای تشویق شهروندان به ماندن در استان است، برای 70 درصد ادارات مناطق مختلف خوزستان تصویب شده است.

وی افزود: برخی مناطق خوزستان شامل شهرستانهای شرقی شامل این قانون نشده اند اما در تلاش هستیم این قانون را برای 30 درصد مناطق باقیمانده استان را هم تصویب کنیم.

یوسفی عنوان کرد: در حال حاضر میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت 7 درصد تا 9 درصد است که با تصویب این قانون میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت 25 درصد می شود.

 

به گزارش بسیج؛ بر اساس بند 'د' این مصوبه نیز، دولت موظف است حداقل سالانه 25 درصد نسبت به لایروبی اروندرود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوری که در پایان چهار سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد 1975 و قوانین مربوطه و در بودجه سنواتی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها