سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ١٠ تا ۱۴ شهریور ماه به مدت ۴ روز با ۳۹ نمایش در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۰۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۰:۳۰ صبح با مراسم افتتاحیه در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو با حضور گروه‌های نمایشی و مهمانان استانی و کشوری آغاز خواهد شد. در مدت ۴ روز تعداد ۳۹ نمایش در ۷ بخش، ۱۱۲ بار در مکان‌های مختلف برای عموم مردم اجرا خواهند شد.

این آثار شامل ۲۰ نمایش در بخش مسابقه آزاد، ۴ نمایش در بخش مسابقه آیینی سنتی، ۵ نمایش خارجی، ۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان، ۴ نمایش در بخش مرور و ۲ نمایش در بخش‌های ویژه و مهمان هستند. مراسم اختتامیه جشنواره نیز در روز سه شنبه ۱۳ شهریور از ساعت ۱۰ صبح در سالن نشاط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

در این جشنواره نمایش زبان شهر، نوشته و کارگردانی مشترک سیلوی فور، کریستوف شاتلان، مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم، محصول مشترک ایران فرانسه (گروه هنری نوار ایران و تئاتر پودینگ فرانسه)، نمایش سربازها، نوشته و کارگردانی تسولاک ملک گالستین، محصول ارمنستان، نمایش برشی از یک کتاب، نوشته آرام صالح، کارگردانی شه مال احمد، محصول کردستان عراق، نمایش با من اجرا کن، نوشته و کارگردانی خورخه اگناسیو رودریگس، محصول اسپانیا، نمایش حق من کو؟، نوشته و کارگردانی هونه ر. طاهیر، محصول کردستان عراق اجرا خواهند داشت که در مجموعه چهار کشور خارجی اجرا خواهند داشت.

از جمله گروه‌های و شخصیت‌های حاضر در جشنوار می‌تواند به حضور توفیق حیدرف، مدیر تئاتر دولتی جمهوری آذربایجان، به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره خبر داد.

همچنین در این جشنواره تیم اسپانیا ورک شاپ را توسط "با من اجرا کن"، توسط آقای خورخه اگناسیو رودریگز، در روز سه شنبه ۱۳ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۳ در محل پارک گولان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است خروجی این ورک شاپ در همان روز و در دو نوبت مطابق جدول اجرا‌های جشنواره برای عموم مردم اجرا خواهد شد.


یک روز تا اغاز برگزاری جشنوار با حکم جلال قلعه شاخانی دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، قطب الدین صادقی، اصغر همت، محمودرضا رحیمی، ایرج راد و فاتح بادپروا به عنوان اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

جلال قلعه شاخانی در حکمی قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و بازیگر، اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر، محمودرضا رحیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر، ایرج راد کارگردان و بازیگر و فاتح بادپروا کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر را به عنوان دواران مرحله پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی کرد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ١٠ تا ۱۴ شهریور ماه امسال به دبیری جلال قلعه شاخانی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات