امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه خطبه غدیر یکی از خطبه‌های ارزشمند اسلامی است، گفت: خطبه غدیر به‌عنوان سند تشیع راستین در برابر روش‌های انحرافی زمان معاصر و بعد از آن است.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۹۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه سبک زندگی غدیری نیاز امروز همه ما است، گفت: غدیر علاوه بر بعد تاریخی، اعتقادی و ولایی، یک پیام سبک زندگی دارد و باید شایسته‌سالاری را در زندگی فردی و اجتماعی خود حاکم کنیم و این اولین پیام غدیر در بعد سبک زندگی است.

وی دومین پیام غدیر را ترجیح دادن فرمان خدا بر فرمان شخصی و سلیقه‌ای خود عنوان کرد و افزود: باید آنچه که از جانب حضرت حق برای ما در نظر گرفته‌شده است را بپذیریم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: سومین اصلی که در برنامه غدیر می‌توانیم برداشت کنیم، توجه به مصالح و منافع مردمی و ترجیح منفعت مردم به منفعت شخصی است و وجود مبارک پیغمبر (ص) با همه دلهره‌هایی که در این عرصه برای ایشان وجود داشت، منفعت مردم را بر منعت شخصی ترجیح دادند.

مدرسی بابیان اینکه ما در معرفی شخصیت‌ها نباید حالت افراط‌وتفریط را مدنظر قرار دهیم و ملاک را ملاک دینی و واقعی و مصلحت مردمی در نظر بگیریم، اظهار داشت: خطبه غدیر یکی از خطبه‌های ارزشمند اسلامی است که توسط پیامبر (ص) در حجه‌الوداع ایراد شد و بنده پیشنهاد می‌کنم، مؤمنین در روز عید غدیر و یک ساعت به اذان ظهر برنامه خطبه غدیر و توجه به مضمون و محتوی خطبه را داشته باشند.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد خطبه غدیر را خطبه‌ای اعتقادی، بنیادی و به‌عنوان سند تشیع راستین در برابر روش‌های انحرافی زمان معاصر و بعدازآن دانست و ابراز داشت: چنانچه به محتوای خطبه غدیر توجه داشته باشیم، تبعأ در این عرصه توانسته‌ایم در مسیر زندگی سبک غدیری قدم برداریم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تعظیم شعائر دینی در این عرصه می‌تواند تعظیم ارزش‌های اسلامی در بعد سیاسی و نیز در بعد ارزش‌های معنوی و اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: یکی از آثار آن در بعد اجتماعی تبریک گفتن و مصافحه کردن با انسان‌های مؤمن است و اطعام و غذا دادن به فقرا است و ان‌شاءالله خداوند این عید را بر همگان مبارک کند و ما را قدردان نعمت غدیر قرار دهد.

ارسال نظرات