مراسم بازسازی و بازخوانی واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم با حضور پرشور مردم در پارک فدک سریش آباد برگزار شد

مردم شهرستان قروه از گوشه و کنار این دیار به سریش آباد آمده اند تا شاهد مراسم بازسازی واقعه غدیر خم باشند.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۹۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مردم شهرستان قروه میهمان سریش آبادی‌ها بودند تا در پارک فدک شاهد برگزاری مراسم بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر خم باشند.

یکی از مهم‌ترین راهکار‌های ترویج فرهنگ اسلامی، بازسازی وقایع تاریخ اسلام، است و غدیر به عنوان نقطه اشتراک همه مسلمانان، یکی از وقایعی است که کار بازسازی این واقعه عظیم ظهر امروز هم‌زمان با بیش از ۳۰۰ نقطه کشور در شهرستان قروه نیز بازسازی شد.

غدیر، عصاره و نتیجه آفرینش و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است که تنها واقعه‌ای تاریخی نیست؛ بلکه اساس دین است.

غدیر را، ثمره نبوت و معیاری برای تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا توصیف کرده‌اند که مجموعه وقایع سرنوشت‌ساز و خطبه آن، قانون‌نامه زیربنایی اسلام است که چکیده آن، جمله «مَنْ کُنْتُ مَوْلاه فهذا عَلیٌ مَوْلاه» به شمار می‌رود.


غدیر، یک رخداد تاریخی صرف، و تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست، بلکه سرفصلی اعتقادی است که درون مایه همه طاعت‌ها از آن سرچشمه می‌گیرد، رسالت همه پیامبران در آنجا مفهوم می‌یابد، و همه رشد‌ها و تعالی‌ها از آنجا آغاز می‌شود.

اگرچه همه می‌گویند غدیر خم‌نام برکه‌ای است، اما غدیر یک برکه نیست بلکه اقیانوسی ناپیدا و کرانه‌ای است که سراسر هستی را پوشانده است.


غدیر، یک مقطع تاریخی نیست که همه تاریخ است و با علی (ع) پیوند خورده است و هرجا که سخن از غدیر می‌شود، شکی نیست که سخن از خدا و برگزیده خاص الهی، خاتم رسولان الهی است.

غدیر، نه فراموش شدنی است و نه کهنه شدنی؛ بلکه ماندگار، پویا و زندگی‌ساز بوده و تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار