خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران به جلسه سؤال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور اشاره کرد و آن را نمایش زیبای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: این جلسه در چارچوب قانون و جدّی بود هم نمایندگان و هم رئیس جمهور با متانت عمل کردند.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۳۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امروز نهم شهریور در خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تبریک ایام غدیرو با تقدیر از مردم ولایت مدار ایران اسلامی که در جشن های باشکوه غدیر سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: بیعت با ولایت امیرالمومنین(ع) فقط مختص به روز غدیر نیست، بلکه امروز بیعت با غدیر، بیعت با ولایت فقیه است، چرا ولایت فقیه قطره ای از دریای بیکرانه غدیر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد»، افزود: بحمدلله شما پتشیبان آن بوده اید، هستید و خواهید بود و به بیان امام(ره) کشورتان آسیبی نخواهد دید.

وی در ادامه با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، آنان را دو دولتمرد مخلص، مردمی، انقلابی و ولایتمدار دانست و اظهار کرد: شهید رجایی هویت خود را در مجلس با این جمله که «من مقلد امام هستم» نشان داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظّم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سیره امام(ره) و رهبر معظم انقلاب این بوده و هست که از دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کرد‌ه‌اند، تصریح کرد: اولاً این حمایت، پشتوانه منطقی و برهانی دارد، چرا که دولت، منتجب مردم است و حمایت از آن‌ در حقیقت احترام به مردم است.

 آیت الله خاتمی افزود: پتشوانه دوم این است که اداره کشور ۸۰ میلیونی کار آسانی نیست و همه باید کمک کنند تا دولتمردان که در وسط میدان هستند، گره مشکلات مردم را بگشانید.

وی، یکی از راه‌های حمایت از دولت را حمایت ناصحانه خواند و اظهار داشت: دیدن خوبی‌ها و تکریم و تشویق آن‌ها از یک طرف و اینکه اگر نارسایی و نقاط ضعف دیده شد، نقد منصفانه داشته باشیم و اگر طرحی برای حل مشکلات وجود دارد عرضه کنیم، از طرفی دیگر باید به کار گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران، دولتمردان در نظام اسلامی را تابلوی نظام دانست و تصریح کرد: اگر آن‌ها خوب یا بد عمل کنند، پای نظام نوشته می‌شود، پس باید دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی عمل کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به تبیین هفت ویژگی دولتمردان تراز انقلاب اسلامی پرداخت واظهار کرد: دولتمرد در تراز انقلاب، «مسئولیت را امانت می‌داند نه لقمه چرب». چنین کسی اختلاس نمی کند، حقوق نجومی نمی گیرد و پارتی‌بازی در کارش وجود ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: دولتمرد تراز انقلاب «دغدغه گسترش دین» را دارد، چرا که مأموریت حکومت دینی، صاف کردن جاده دین و ارزش‌های دینی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه « دغدغه تحقق عدالت اجتماعی» را سومین ویژگی دولتمرد در تراز انقلاب دانست و اظهار کرد: ویژگی چهارم دولتمرد انقلابی این دانست که «مردم را مخدوم و خود را خادم آنان» می‌داند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه تبیین ویژگی های دولتمردان انقلابی، گفت: دولتمرد تراز انقلاب اسلامی «قانونمدارانه عمل می‌کند و خودش در خط مقدم عمل به قانون است»

 وی «شایسته سالاری» را از دیگر ویژگی های دولتمرد در تراز انقلاب برشمرد و افزود: چنین دولتمردی، شایسته‌سالار است نه قبیله‌سالار، نه فرزندسالار، نه حزب‌سالار و نه باندسالار. هرکه شایسته است جایگاه دارد.

آیت الله خاتمی در تبیین آخرین و هفتمین ویژگی دولتمرد در تراز انقلاب، تصریح کرد: دولتمرد انقلابی «به فکر محرومان جامعه» است و زندگی‌ او هم‌سان با محرومین است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه سؤال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهوراشاره کرد و آن را نمایش زیبای مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: این جلسه در چارچوب قانون و جدّی بود و اصلاً نمایشی نبود. نمایندگان مجلس سؤال کردند و رئیس جمهور هم پاسخ داد شد. در این جلسه هم نمایندگان و هم رئیس جمهور با متانت عمل کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با یادآوری اینکه از پنج سؤال، نمایندگان از یک پاسخ قانع شدند و از چهار سؤال دیگر قانع نشدند، اظهار کرد: معلوم می‌شود بین انتظارات نمایندگان و واقعیت‌های موجود، خلاء وجود دارد و دولت باید با تلاش شبانه‌روزی این خلاء را پر کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در پی دعوا بود و می‌خواست روز سه‌شنبه دعوای نمایندگان را شاهد باشد، تصریح کرد: رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور آن‌ها را ناکام گذاشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این جلسه نشان داد که مشکل واقعی مردم مشکل معیشتی است. این مسأله، مسأله اصلی است و نباید حاشیه‌سازی‌ها، آن را تحت شعاع قرار دهد.

آیت الله خاتمی بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی راه‌ حل برون ‌رفت از این مشکلات است، لذا همه دستگاه های کشور باید آن را عملیاتی کنند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تأکیدات مقام معظّم رهبری بر مبارزه با فساد را یادآور شد و تصریح کرد: قوه قضائیه که به این خوبی وارد میدان شده، با قاطعیت و عدالت تا آخر خط در صحنه باشد

وی در ادامه به تصریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، اشاره و یادآور شد: دولت آمریکا، عهدشکن است و ارزش‌های اخلاقی برای او معنایی ندارد.

آیت الله خاتمی، بلامانع بودن مذاکره با اروپا، در بیانات هفته گذشته رهبر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: البته، اقتصاد و مسائل سیاسی خود را به آن‌ها گره نمی‌زنیم بلکه اعتماد ما به خدا و ظرفیت‌های فراوان این مردم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سیاست ما این است که با همسایگان، برادرانه رفتار کنیم، تصریح کرد: «چه خوش بی که محبت هر دو سر بی»؛ اگر آن‌ها برادرانه رفتار کنند، مطمئن باشند که بهترین رفتار برادرانه را خواهند دید.

امام جمعه موقت تهران به مسئله اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و در پاسخ به سخنان مداخله جویانه غربی ها، تاکید کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا و همه دنیا بداند، نظام اسلامی از خطوط قرمزش که از جمله اقتدار موشکی است سر سوزنی عقب نخواهد نشست.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بوشهری و با یادآوری اینکه این روز، روز مبارزه با انگلیس نامیده شده است، تصریح کرد: انگلیس در مبارزه با اسلام و ملّت بزرگ ایران پرونده سیاهی دارد.

 

حوزه نیوز

ارسال نظرات