خبرهای داغ:
محسنی بندپی گفت: با هدف کاهش فقر مطلق و برقراری عدالت اجتماعی 750 هزار خانواری که درآمد آنها از مستمری پرداختی این وزارتخانه کمتر بود و تحت پوشش قرار نداشتند به مرور تحت پوشش قرار می گیرند .
کد خبر: ۹۰۵۲۱۰۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

 
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در حاشیه آئین افتتاح مرکز توانبخشی مراقبتی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال پسران در شهرستان البرز قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهمترین و اصلی ترین برنامه دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد اشتغال روستایی است که خوشبختانه تاکنون طرح های مناسبی در این زمینه انجام شده است. 
 
وی گفت: طرح هایی که از نظر اقتصادی و فنی در روستاها دارای توجیه بودند به مرحله عقد تفاهم نامه رسیدند و هم اکنون پیگیر پرداخت تسهیلات مرحله دوم هستیم تا اشتغال پایدار در روستاها رواج یافته و شاهد ماندگاری این حرکت در سطح کشور باشیم. 
 
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: آنچه در مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اهمیت دارد بحث کارورزی جوانان تحصیل کرده در بنگاه های اقتصادی است چرا که نیاز و تقاضا در هر دو بخش جوانان تحصیل کرده و بنگاه های اقتصادی وجود دارد. 
 
محسنی بندپی عنوان کرد: دولت در این طرح ماهانه سه میلیون ریال به جوانان کارورز پرداخت می کند و در این راستا اگر یک بنگاه اقتصادی، یک کارورز را جذب کند تا 2 سال بیمه کارفرمایی وی پرداخت می شود. 
 
وی ضمن اشاره به طرح تکاپو افزود: طرح تکاپو به معنی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است. این طرح در کشور در رشته هایی مانند صنایع دستی، آی تی و سلامت که دارای مزیت نسبی هستند در حال اجرا می باشد که امیدواریم بتوانیم متقاضیان را از اقدامات حمایتی مانند رفع موانع کسب و کار و پرداخت تسهیلات کم بهره برخوردار نماییم. 
 
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جهت رسیدگی بهتر و تسریع در این امر، بدنبال فراهم کردن فضایی جهت دسترسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سایت کارآفرینی هستیم تا زمینه مناسبتری جهت ایجاد اشتغال به وجود آید.‌
 
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با این اقدامات، قول مساعد دولت در راستای تعهد 900 هزار شغل جدید در سال جاری عملی شود. 
 
محسنی بندپی یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی از سال 96 شروع شد افزایش سه تا پنج برابری حقوق مستمری بگیران بود. 
 
این مسئول یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده های یک نفره تحت پوشش بهزیستی یک میلیون و 480 هزار ریال و به خانواده های پنج نفره چهار میلیون و 650 هزار ریال پرداخت می شود و در بودجه سال 97 نیز 14 درصد به این رقم اضافه شده است. 
 
وی اضافه کرد: با هدف کاهش فقر مطلق و برقراری عدالت اجتماعی 750 هزار خانواری که درآمد آنها از مستمری پرداختی این وزارتخانه کمتر بود و تحت پوشش قرار نداشتند به مرور تحت پوشش قرار می گیرند. 
 
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: چون در استان قزوین هستیم قول می دهیم که مهرماه همه پشت نوبتی های تحت پوشش این استان را به صفر برسانیم. 
 
محسنی بندپی ضمن اشاره به توجه دولت به معیشت آحاد جامعه در شرایط ظالمانه تحریم مطرح کرد: 2 برنامه حمایتی از کل آحاد جامعه شامل تامین کالاهای اساسی با ارز 42 هزار ریالی و حمایت اجتماعی از پنج دهک اقشار کم درآمد و حداقل حقوق بگیر مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار گرفته و حداقل تا دوهفته دیگر نهایی و ابلاغ می شود. 
 
این مقام مسوول عنوان کرد: توسط چهار بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، رفاه و پست بانک، 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال در اختیار متقاضیان روستایی قرار گرفت.
 
وی در پایان راه برون رفت از تحریم های ظالمانه را تکیه بر نیروهای انسانی و شایسته دانست و گفت: حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی و رفع موانع کسب و کار یکی ار راههای برون رفت از تحریم هاست و  امیدواریم با همکاری و تعامل میان مسوولان قوا در این مرحله سربلند میدان باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها