جشنواره ملی موسیقی حماسی بلوچی«کمالان» با هدف اعتلای موسیقی حماسی، معرفی ظرفیت ‌های موسیقی بلوچی و همچنین تشکیل یک بانک اطلاعاتی از حماسی ‌نوازان نواحی ایران در محل سالن اجلاس شهرستان چابهار شروع به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۶۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، نصیر احمد ملازهی، معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: جشنواره ملی موسیقی حماسی بلوچی«کمالان» با هدف اعتلای موسیقی حماسی، معرفی ظرفیت‌های موسیقی بلوچی و همچنین تشکیل یک بانک اطلاعاتی از حماسی نوازان نواحی ایران در محل سالن اجلاس شهرستان چابهار شروع به کار کرد.

وی افزود:حماسی سرایان و حماسی نوازان در سه دسته عمل کننده آوازی، سازی و ترکیبی اجرا خواهند داشت.

ملازهی خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی، برندینگ لباس و فیلم به صورت پایدار و مستمر در تقویم گردشگری کشور ثبت خواهند شد.

معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کفت: براساس برنامه ریزی منطقه آزاد چابهار همه این جشنواره‌ها در سال اول به صورت ملی و در سال‌های بعد به طور پایدار و بین المللی عمدتا با کشور‌هایی که با فرهنگ و هنر بلوچستان مشترکات قومی دارند برگزار و در تقویم رویداد‌های فرهنگی کشور ثبت می‌شوند.

وی با اشاره به این که حماسی نوازان از هفت اقلیم فرهنگی در سراسر کشور به جشنواره ملی موسیقی حماسی بلوچی دعوت شده‌اند و در سالن اصلی و فضا‌های عمومی منطقه آزاد چابهار به اجرای موسیقی می‌پردازند، اشاره کرد و گفت:گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در سه دسته عمل کننده آوازی، سازی و ترکیبی به اجرا خواهند پرداخت.

ملازهی تصریح کرد:این جشنواره میزبان چهره‌هایی از اهالی فرهنگ و هنر مانند لوریس چکناواریان، جلال الدین کزازی و محمدرضا درویشی است.
ارسال نظرات