خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان تا پنجم شهریور امسال ۵۶۰ هزار تن است.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۴۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فتحی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار تن گندم نیز بصورت بذر خریداری شده است گفت: پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم در سال جاری به ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد و رکورد خرید گندم امسال شکسته شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این که کشاورزی فعالیتی است که بعد از عملیات برداشت باید برای فصل کاشت تمهیدات لازم اندیشیده شود، از نظر تامین نهاده‌های کشاورزی برای فصل کاشت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

فتحی افزود: به رغم اینکه قیمت نهاده‌های کشاورزی در پتروشیمی افزایش یافته است، خوشبختانه با هماهنگی و مصوبه هیات دولت امسال، در عرضه کود با افزایش نرخ مواجه نیستیم و کود مورد نیاز کشاورزان با قیمت مصوب سال ۹۶ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی از واریز ۵۰ درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان به حساب آن‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد ۵۰ درصد مابقی نیز در یک ماه آینده به حساب‌های مربوطه واریز گردد.

فتحی خاطرنشان کرد: باید با فعالیت مستمر و با استفاده از علوم دانش بنیان قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم چرا که فعالیت‌های دولت در تامین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی و کالا‌های اساسی نیز در این راستا است.

وی ادامه داد: باید تشکل‌های کشاورزی در عرضه مستقیم کالا‌های اساسی ورود کنند که در این حالت رضایت مندی مردم حاصل می‌شود و سازمان فرصتی فراهم کرده تا اتحادیه‌های کشاورزان در این خصوص راساً عمل نمایند.

رئیس جهادکشاورزی استان با تاکید بر این که باید سیستم‌های نظارتی و کنترلی وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند، افزود: به لطف خدا در تولید مواد غذایی و کالا‌های اساسی با مشکلی مواجه نیستیم.

کسب رتبه نخست جذب اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های ۹۲ تا ۹۵، اجرای طرح پهنه بندی مروجین کشاورزی و افزایش تولید گندم به ۸۵۰ هزار تن در سال ۹۵ از دستاورد‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید است.

مساحت کل اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است. 

ارسال نظرات