خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه ساده‌زیستی و عدالت محوری مهم‌ترین شاخصه حکومت امام علی (ع) بود که متاسفانه در بین بعضی از مسئولین دیده نمی‌شود، گفت: به وجود آمدن تجمل‌گرایی و رانت‌ها نمود عدم توجه به این شاخصه‌هاست که موجب دلسردی مردم شده و الگوگیری از شهیدان باهنر و رجایی لازمه برون رفت از وضعیت کنونی است.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۸۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

ساده‌زیستی و عدالت محوری مهم‌ترین شاخصه حکومت امام علی(ع)/ الگوگیری از شهیدان باهنر و رجایی لازمه برون رفت از وضعیت کنونیحجت الاسلام محمود قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته دولت و اعیاد قربان و غدیر خم اظهار داشت: شهیدان باهنر و رجایی باید الگوی مسئولین به خصوص دولتمردان در عمل انقلابی، ولایتمداری و ساده زیستی باشند.

وی گفت: عید غدیر فرصتی مناسب برای رجوع به شیوه حکومت‌داری امیر مومنان علی (ع) است؛ حضرت علی(ع) در فرمانش به مالک اشتر می‌فرماید در میان وزرا، آن کس را از همه محترم‌تر بدان که در حق‌گویی از همه بی‌پرواتر و شجاع‌تر باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: طبق فرموده امیر مومنان زمام‌داران باید در اجرای حق شجاع باشند و از گفتن حقایق و از تهدیدات دشمنان هراسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند تا می‌توانی با پرهیزگاران‌ حشر و نشر داشته باش و در معاشرت عناصر صالح، پایه دولت خودت را  استوار کن، ولی در عین حال فراموش مکن که آنها هم بشرند و از غرایز رذیله و وسوسه نفس منزه نیستند که اگر مسئولین این سفارشات را سرلوحه اعمال خویش قرار دهند بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

قربانی افزود: اگر مسئولین کشور مانند مردم و قشر متوسط و ضعیف جامعه زندگی کنند همانند شیوه زندگی شهید رجایی، آن وقت مردمی که می‌بینند مسئولین رنج و مشقت مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند آنها نیز راحت‌تر می‌توانند مشکلات اقتصادی را تحمل کنند و مسئولین را از خودشان خواهند دانست و به طور حتم مسئولین نیز بهتر درد جامعه را درک خواهند کرد و برای رفع مشکلات مردم تلاششان چند برابر خواهد بود.

وی گفت: ساده‌زیستی و عدالت محوری مهم‌ترین شاخصه حکومت امام علی (ع) بود که متاسفانه این ویژگی‌ها در بین بعضی از مسئولین دیده نمی‌شود و به وجود آمدن تجمل‌گرایی و رانت‌ها نمود عدم توجه به این شاخصه‌ها است که موجب دلسردی مردم شده و الگوگیری از شهیدان باهنر و رجایی لازمه برون رفت از وضعیت کنونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات